استاندار خراسان رضوی گفت: روسیه از تولیدات استان خراسان رضوی مخصوصاً در بخش غذایی و مصالح ساختمانی به شدت استقبال می‌کند.

استقبال روسیه از تولیدات بخش غذایی و مصالح ساختمانی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری با اشاره به اهداف سفر هیأت اقتصادی این استان به روسیه اظهار کرد: استان خراسان رضوی در موضوع ترانزیت از ظرفیت بالایی برخوردار است و با این رویکرد در ارتباط با کشورهای آسیای مرکزی و به ویژه کشور روسیه، این استان همچنین از ظرفیت تولیدات بالایی برای تأمین مایحتاج کشور روسیه برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این سفر با حضور بخش خصوصی و مسئولین دولتی انجام گرفت، افزود: در این سفر گفت‌وگوهایی با بخش خصوصی کشور روسیه، مسئولین دولتی و حاکمیتی داشتیم و بنا بر این بود تا از طریق خراسان رضوی، فعال‌سازی و ارتقای ظرفیت کریدور شرق در ارتباط با شمال و جنوب انجام گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه تاکنون مذاکرات خوبی انجام گرفته و تصمیم بر این شد که در ارتباط با تقویت کریدور شمال و جنوب از طریق شرق دریای خزر، پیش بینی همایش و برگزاری نشستی با کشورهای مرتبط نظیر روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و ایران صورت بگیرد تا در نهایت از طریق بندر چابهار، سرخس و عبور از دو کشور ترکمنستان، قزاقستان و روسیه بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

نظری به اقبال بالای کشور روسیه نسبت به محصولات ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: روسیه از تولیدات استان خراسان رضوی مخصوصاً در بخش غذایی و مصالح ساختمانی به شدت استقبال می‌کند و امیدواریم با مذاکرات فوق این ظرفیت را برای تحقق اهداف اجرایی فراهم کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.