مراسم گرامیداشت هشتاد و ششمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس امروز در کاشمر برگزار شد.

گرامیداشت هشتاد و ششمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس در کاشمر

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام تقوی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در این مراسم که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ و کاشمر در سالن اجتماعات آرامگاه شهید مدرس برگزار گردید گفت:شهید سید حسن مدرس یک عالم خدمتگذار بود و این تجلیل‌ها از خدمتگذاران و علما یک نوع عبادت به حساب می‌آید.

او با اشاره به اینکه شهدا رسالت دینی و اجتماعی خود را به خوبی انجام دادند و ما باید پاسدار خون شهیدان مظلوم باشیم افزود:آن‌ها اگر جهاد شمشیر داشتند ما باید در جهاد تبیین حضور داشته باشیم 
 

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: آیت الله مدرس مجموعه‌ای از ارزش‌ها را در خود جمع کرده است و تجلیل از وی به معنای تجلیل از خوبی‌ها است .

 رئیس مجمع نمایندگان استان تهران اظهار کرد:یکی از ویژگی‌های شهید آیت الله مدرس مردم دوستی بود و مردم را باور داشت و به مردم عشق می‌ورزید  خدایی بود و برای خدا سخن می‌گفت و مقام او نیز  به خاطر اخلاص او است.


 حجت الاسلام مهدی احمدی، مدیرعامل زیارتگاه شهید مدرس  نیز در این مراسم گفت زیارتگاه شهید مدرس باید پایگاه نشر معارف  و مبارزه با استکبار باشد، چون شهید مدرس شخصیتی مبارز با استکبار  داشت.

 فرماندار کاشمر هم در این مراسم گفت: امروز اندیشه و تفکر آیت الله شهید مدرس در گفتمان انقلاب اسلامی ایران تبلور یافته است گفتمانی که وجه غالب آن استکبار ستیزی و مبارزه با استبداد  است. 


شریعتمداری با بیان اینکه این اندیشه‌ها امروز شکل گیری جبهه مقاومت در برابر محور شرارت و زور گویی مستکبران جهان را رقم زده است گفت: امروز به برکت اندیشه علما و فقهای تراز اول شیعی همچون آیت الله شهید مدرس، آیت الله شیخ فضل الله نوری، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری  ملت‌های مسلمان و آزادی خواه پس از قرن‌ها در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی قدعلم کرده اند.


وی افزود: تلاش‌های شهید مدرس تنها به استکبار ستیزی و استبداد ستیزی خلاصه نمی‌شود شهید مدرس در ۵ دوره عضویت خود در مجلس یکی از اثر گذارترین نمایندگان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی کشور بود  و معتقد بود تا وقتی علم در مملکت ما ترقی پیدا نکند مشکل مملکت حل نمی‌شود. 


وی تصریح کرد: مدرس حیات هر مملکت را به پیشرفت اقتصادی آن می‌دانست و توسعه کشور را منوط به ایجاد زیر ساخت‌هایی همچون راه آهن، فرودگاه، تولید هواپیما و مدرسه برای تربیت خلبانان می‌دانست. 


فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه این عالم فرهیحته در آن مقطع تاریخ توجه جدی به تاسیس کارخانجات و رونق تولید از طریق جذب سرمایه های مردم و حتی توصیه به معافیت مالیاتی برای حمایت دولت از سرمایه گذاری توسط مردم می دانست اظهار کرد: با این وصف انحصار اندیشه شهید مدرس به حوزه سیاست و بی توجهی به ابعاد مختلفت شخصیتی ، علمی و کاری این عالم شهید ، علاوه بر جفای بزرگ در حق این شهید جفای بزرگی به تاریخ معاصر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.