گوگل از رگولاتور ضد انحصارطلبی انگلیس خواست علیه مایکروسافت، اقدام حقوقی انجام دهد، زیرا شیوه های کسب و کار این شرکت، به رقیبانش آسیب می زند.

درخواست گوگل برای محاکمه مایکروسافت در انگلیس

به گزارش قدس‌آنلاین، مایکروسافت و آمازون بر سر برتری که در صنعت رایانش ابری دارند، در سراسر جهان زیر ذره بین رفته اند و رگولاتورهای انگلیس، اتحادیه اروپا و آمریکا مشغول تحقیقات درباره قدرت بازار این دو شرکت هستند.

پس از این که سازمان رسانه ای آفکام، سلطه آمازون و گوگل در بازار ابری را برجسته کرد، سازمان بازارها و رقابت انگلیس، تحقیقاتی را درباره صنعت رایانش ابری انگلیس در اکتبر آغاز کرد.

به گفته آفکام، در سال ۲۰۲۲، شرکت خدمات وب آمازون (AWS) و آزور مایکروسافت، در مجموع ۷۰ تا ۸۰ درصد از بازار خدمات زیرساخت ابری عمومی انگلیس را در اختیار داشتند. بخش ابری گوگل با سهم حدود پنج تا ۱۰ درصد، نزدیک‌ترین رقیب آنها بود.

گوگل در نامه‌ای که به سازمان بازارها و رقابت انگلیس ارسال کرده، اعلام کرده است که شیوه‌های صدور مجوز مایکروسافت به‌ شکل ناعادلانه، مشتریان را از استفاده از خدمات رقیب، حتی به عنوان یک ارائه‌دهنده ثانویه در کنار سرویس ابری آزور، باز می دارد. به خصوص، با محدودیت‌های مجوز مایکروسافت، مشتریان انگلیسی هیچ جایگزین منطقی اقتصادی ندارند جز اینکه از آزور، به عنوان ارائه‌دهنده خدمات ابری خود استفاده کنند، حتی اگر قیمت، کیفیت، امنیت، نوآوری‌ها و ویژگی‌های رقبا را ترجیح دهند.

چنین اقداماتی مستقیما به مشتریان آسیب می زند و تنها مانع مهم در برابر رقابت در بازار رایانش ابری انگلیس است.

مایکروسافت سال گذشته، قوانین صدور مجوز خود را برای رفع چنین نگرانی‌هایی و ارتقای رقابت به‌روزرسانی کرد اما این تغییرات، رقبا را راضی نکرد.

یکی از سخنگوهای مایکروسافت گفت: این شرکت با ارائه دهندگان مستقل ابری برای رفع نگرانی‌ها و ایجاد فرصت کار کرده است و بیش از ۱۰۰ نفر در سراسر جهان از این تغییرات بهره مند شده اند.

آمیت زاوری، معاون گوگل کلود در گفتگو با رویترز، از اقدامات مایکروسافت انتقاد کرد و گفت: گوگل متعهد به رویکرد چند ابری است که در آن مشتریان می توانند به راحتی و بر اساس نیازشان، بین ارائه دهندگان خدمات ابری، سوئیچ کنند.

زاوری در پاسخ به این سوال که چرا آمازون، که سهم بیشتری از بازار ابری نسبت به مایکروسافت دارد، خطر مشابه ضد رقابتی ندارد، گفت: کاربران سرویس AWS، با محدودیت‌های مشابهی مواجه نیستند.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل شش توصیه به سازمان بازارها و رقابت انگلیس ارائه کرده که شامل وادار کردن مایکروسافت به بهبود قابلیت همکاری برای مشتریانی که از سرویس آزور  در کنار سایر سرویس‌های ابری استفاده می‌کنند و همچنین بازداشتن این شرکت از ممنوعیت به‌روزرسانی‌های امنیتی برای مشتریانی است که به خدمات دیگر سوئیچ می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.