مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: با توجه به خاموشی چندین ساله چاه موتورهای کشاورزی مکاتباتی با مجموعه استانداری ،سازمان جهاد کشاورزی و وزارت نیرو صورت گرفته است که خاموشی چاه موتورهای کشاورزی در بردسکن اعمال نشود.

آمادگی  تولیدکنندگان بخش کشاورزی بردسکن برای احداث پنل های خورشیدی  و نیروگاه‌های گازی

به گزارش قدس خراسان،  مهندس مهدی مسروری عنوان کرد: کشاورزان شهرستان بردسکن آماده سرمایه‌گذاری برای احداث پنل‌های خورشیدی و نیروگاه‌های گازی می‌باشند منوط به اینکه وزارت نیرو به تعهدات خود عمل کند.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: در صورتی که بهره برداران بخش کشاورزی بردسکن پنل‌های خورشیدی نیروگاه‌های گازی را احداث کردند برق تولیدی پایدار و هیچگونه قطع برق چاه موتورها راه نداشته باشیم و برق مازاد بر تولید کشاورزان خریداری و شرکت گاز نیز در تامین گاز نیروگاه‌ها تعهد بدهد که قطع نشود.

مهندس مسروری اظهار داشت: در صورتی که وزارت نیرو به این تعهدات عمل کند تولید کنندگان بخش کشاورزی شهرستان بردسکن آماده سرمایه‌گذاری برای احداث پنل‌های خورشیدی و نیروگاه‌های گازی هستند.

وی به مسئله آب اشاره کرد و افزود: برای پایدار بودن آب بخش کشاورزی کشاورزان می‌توانند با اجرای طرح‌های آبیاری زیر سطحی کم فشار ۵۰ درصد کاهش مصرف آب را داشته باشند.

وی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی با بیش از ۳۰ نیروی فنی آماده هرگونه همکاری با بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌باشند منوط به اینکه از توسعه باغات به جد پرهیز کنند.

وی اظهار داشت متاسفانه هر ساله خسارات ناشی از قطع برق چاه موتورهای کشاورزی در شهرستان بردسکن ۴ هزار میلیارد تومان می‌باشد که این خسارت را به وزارت جهاد کشاورزی،سازمان جهاد کشاورزی و استانداری و فرمانداری شهرستان ابلاغ شده است که امید است با توجه به اینکه شهرستان بردسکن  یکی از قطب‌های کشاورزی در استان می‌باشد متولیان امر تدابیر لازم را اتخاذ کنند که دیگر سال آینده شاهد خاموشی چاه موتورهای کشاورزی در منطقه نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.