استرالیا و دو کشور از نزدیک‌ترین شریکانش (آمریکا ، انگلیس) در نظر دارند روش جدیدی را برای ردیابی زیردریایی‌های چینی در حوزه اقیانوس آرام با استفاده از هوش مصنوعی آزمایش کنند.

تلاش جدید آمریکا، انگلیس و استرالیا برای ردیابی زیردریایی‌های چینی

به گزارش قدس آنلاین، وزرای دفاع سه کشور روز جمعه اعلام کردند خدمه‌هایی که در ماموریت‌های اقیانوس آرام در هواپیماهای تجسسی و تهاجمی نیروی دریایی آمریکا پرواز می‌کنند، از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پردازش سریع داده‌های سونار جمع‌آوری‌شده توسط زیردریایی های آمریکا، انگلیس و استرالیا استفاده خواهند کرد.

بنا به گزارش بلومبرگ، این فناوری به سه کشور امکان می‌دهد زیردریایی‌های چینی را با سرعت و دقت بیشتری ردیابی کنند؛ زیرا آنها به دنبال راه‌هایی برای کاهش تأثیر نوسازی نظامی سریع رو به رشد چین هستند. این آزمایش‌ها بخشی از توافق‌نامه اشتراک‌گذاری فناوری گسترده سه کشور به نام Auku Pillar II است.

این سه کشور همچنین اعلام کردند الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفته ای بر روی چندین سیستم از جمله هواپیمای P-۸A Poseidon برای پردازش داده‌های سونوبوی هر کشور (دستگاه‌های تشخیص زیر آب) نصب خواهند کرد.

پروژه ۲۴۵ میلیارد دلاری آکوس (Aukus) با انگلیس و آمریکا برای ساخت کلاس جدیدی از زیردریایی‌های عادی مجهز به انرژی هسته‌ای توسط چین به دلیل داشتن پتانسیل ایجاد یک رقابت تسلیحاتی مورد انتقاد قرار گرفته است.

با این حال، رسانه‌های محلی از این قانون پیشنهادی انتقاد کرده و اعلام کردند که این قانون همکاری‌های استرالیا با شرکای غیر عضو توافق آکوس مانند ژاپن، کره جنوبی، فرانسه، آلمان و دیگران را محدود کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.