قرارگاه دانشجویی تربیتی شهید آشتیانی به‌ همت بسیج دانشجویی در استان فارس راه‌اندازی و فعالیت آن از همین ماه آغاز شده است.

راه‌اندازی قرارگاه شهید آشتیانی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، مدیر رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس در مراسم آغاز به کار قرارگاه دانشجویی شهید آشتیانی گفت: با مطالعه فعالیت‌های دانشجویی و جنبش‌ها می‌توان دریافت که دانشجویان تا چه حد جریان‌ساز و تأثیرگذار بوده‌اند و امروز نیز این نقش کمرنگ نشده است.

علیرضا غریبی با بیان اینکه دانشجویان سکاندار جریان‌سازی و کنشگری در کشور و حتی در سطح بین‌الملل هستند، افزود: باید به لزوم تربیت نیروی انقلابی توانمند، متعهد و متخصص توجهی دو چندان کرد و با تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی خلأ‌های موجود در این اجتماع تاثیرگذار و اساسی دانشجویی را از بین برد و دانشجو را نسبت به اتفاقات و حوادث پیرامون خود حساس و او را برای اثرگذاری تربیت کرد.

این مدیر بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر اینکه نبود نیروی توانمند و متعهد به نظام سبب توقف و یا کند شدن سرعت جریان‌های دانشجویی و کم‌رنگ شدن نقش آن‌ها می‌شود، گفت: انتظار می‌رود که در تربیت نیرو، اقدامات عمیق، درست و اصولی مبتنی بر آرمان‌ها و رهیافت‌های امام جامعه صورت گیرد.

تدوین و اجرای برنامه‌های مدیرساز

غریبی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه تربیتی شهید آشتیانی توسط مدیریت رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس ادامه داد: این قرارگاه قصد دارد با تدوین مسیر آموزشی، نیروهای مستعد را شناسایی و جذب کرده و سپس با پیاده‌سازی مسیر آموزشی خود، آن‌ها را در مسیر (جذب تا مدیر تراز) قرار داده تا بتوانند مدیران آینده بخش‌های مختلف سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی باشند.

مدیر رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: قرارگاه باید شبکه‌ای از افراد تربیت شده توسط مسیر آموزشی را داشته باشد تا بتواند با آن‌ها به صورت دائمی ارتباط داشته و در زمان نیاز از آن‌ها استفاده شود.

وی تربیت نیروهای جذب شده به صورت اختصاصی، طراحی مسیر راهبردی تربیتی جذب تا مدیر تراز، تعلیم و تربیت نیروهای انقلابی برای استفاده به عنوان کادر آینده بخش‌های مدیریتی، تشکیل شبکه‌ای از افراد آموزش دیده و آماده فعالیت را از اهداف قرارگاه تربیتی شهید آشتیانی برشمرد و افزود: در این قرارگاه به دنبال تربیت نیروی انقلابی و متعهد با کارآمدی در حوزه‌های کمک به نقش‌آفرینی تخصصی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها، گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و موج‌آفرینی انقلابی در دانشگاه و ترویج گفتمان امامین انقلاب در حوزه‌های مختلف علمی و ... هستیم.

غریبی بیان کرد: برنامه‌های قرارگاه و مسیر آموزشی با فرآیند توجیهی، هماهنگی‌ها، تدوین شیوه‌نامه و ... 9 ماهه تنظیم و فرآیند آغاز به کار آن از آذر ماه 1402 شروع شده و تا شهریور 1403 مسیر آموزشی تمام شده و دانش‌پژوهان از قرارگاه تربیتی شهید آشتیانی فارغ‌التحصیل می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.