رئیس سازمان چای گفت: تاکنون ۱۳۰۱ میلیارد تومان از مجموع ۱۸۶۰ میلیارد تومان مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شده است.

پرداخت ۷۰ درصدی مطالبات چایکاران

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهانساز  از پرداخت ۷۰ درصدی مطالبات چایکاران گیلان و مازندران خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۱۳۰۱ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است و طی هفته های آتی باقی مانده مطالبات نیز پرداخت می شود.

وی با اشاره به سهم ۲۵ درصدی دولت و ۷۵ درصدی کارخانجات چای در پرداخت بهای برگ سبز، افزود: سهم دولت ۴۶۷ میلیارد تومان است که تاکنون ۹۲ درصد معادل ۴۳۰ میلیارد تومان را در وجه چایکاران پرداخت کردیم.

رئیس سازمان چای کشور، با بیان اینکه پرداخت مطالبات چایکاران معادل بهای برگ سبز تا ۱۰ مهرماه است، تاکید کرد: بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان از ۱۴۰۰ میلیارد تومان سهم کارخانجات نیز به حساب چایکاران واریز شده است.

جهانساز از کارخانجات خواست نسبت به پرداخت به موقع مطالبات چایکاران اقدام کنند و گفت: امسال چایکاران گیلان و مازندران ۱۴۹ هزار و ۳۱۰ تن برگ سبز را از باغات برداشت کردند که نشان دهنده رشد ۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته است.

وی بهای این میزان برگ سبز تولید شده را بالغ بر ۱۸۶۰ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: ۳۳ هزار و ۵۹۵ تن چای خشک نیز تولید شده است.

رئیس سازمان چای، همچنین از چایکاران خواست برای دریافت تسهیلات بهزراعی و سرمایه در گردش به ادارات چای شهرستان ها مراجعه کنند و ادامه داد: به ازای هر هکتار باغ چای ۶ میلیون تومان تسهیلات جهت بهزراعی و مکانیزاسیون و اصلاح و احیای باغات پرداخت می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.