رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر با هدف مصونیت اجتماع فوق‌العاده مهم است.

رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر: جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر با هدف مصونیت اجتماع فوق‌العاده مهم است

به گزارش قدس خراسان، اسکندر مومنی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه دبیران سابق و جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: مقابله، درمان، پیشگیری و توانمندسازی را باید همگام با هم به پیش ببریم.

رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در حوزه پیشگیری طرح یاریگران زندگی تصویب و ابلاغ شده است.

وی گفت: ۱۲ اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر توسط سپاه و بسیج در کشور راه‌اندازی شده است که جای تشکر دارد.

مومنی افزود: طی یک سال گذشته، در راه مبارزه با مواد مخدر ۱۳ نفر در کشور به شهادت رسیدند که باید قدردان خون این شهدا و راه آن‌ها باشیم.

رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: همه اقدامات ما باید به نوعی باشد که منتج به تحولات رو به جلو و کیفی و هدفمند شود.

وی با بیان این که در مبارزه با مواد مخدر پیشگیری مقدم بر درمان است افزود: جمع آوری معتادان متجاهر به نوعی پیشگیری از شیوع این بلای خانمان‌سوز است بنابراین جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر با هدف مصونیت اجتماع فوق‌العاده مهم است.

کشف بیش از ۱۸ هزار کیلوگرم مواد مخدر

فرمانده انتظامی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: ۸۹ درصد کشفیات مواد مخدر استان بر اساس روش‌های اطلاعاتی و بقیه عملیاتی بوده است.

سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی افزود: امسال تا پایان آبان ماه، ۱۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط این ارگان کشف و ضبط شده است و کشف سلاح در ماموریت‌ها نیز ۲۹ درصد افزایش داشته است.

معاون دادستان مشهد هم در این نشست گفت: هدف‌گذاری کرده ایم تا پایان امسال هیچ مکان تجمع معتادان متجاهر در مشهد باقی نماند.

اسماعیل رحمانی افزود: تعیین تکلیف سریع خودرو و اموال عوامل توزیع و قاچاق مواد مخدر از جمله درخواستهای مورد نظر ماست.

افزایش مراکز توانمندسازی معتادان در خراسان رضوی

دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی هم گفت: ظرفیت مراکز توانمندسازی پیش از این ۳۰ نفر بود که هم اکنون به ۵۰۰ نفر رسیده است.

محمدحسین صالحی افزود: ظرفیت نگهداری مراکز نگهداری از معتادان متجاهر هم از هزار و ۸۰۰ نفر در سال ۹۸ تا پایان امسال به هشت هزار نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حوزه کمک خیران تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال در حوزه های مختلف توانمندسازی معتادان جذب شده است.

ساماندهی معتادان متجاهر

دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی هم گفت: جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر با رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر مردمی کردن مبارزه از جمله اولویت‌های ماست.

علی زندی با بیان این که تا کنون بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام شده است افزود: امیدواریم عملکرد ما به گونه‌ای باشد که مدیون خون شهدا نباشیم.

محمدحسین صالحی از مرداد ماه ۹۸ به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی فعالیت داشت و علی زندی نیز پیش از این به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان مشغول به کار بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.