هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به خبری درباره در اختیار داشتن اسناد اطلاعاتی مبنی بر حمله حماس توسط اسرائیلی‌ها گفت که نیروهای اطلاعاتی آمریکا از این اسناد بی‌خبر بودند.

اظهار بی اطلاعی آمریکا درباره اطلاع اسرائیل از عملیات طوفان الاقصی

به گزارش قدس آنلاین، جان کربی، روز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت که جامعه اطلاعاتی آمریکا نشان داده که از طرح حمله حماس به اسرائیل بی‌اطلاع بوده است.

روزنامه نیویورک تایمز در روزهای گذشته گزارش داده بود که مقامات اسرائیلی بیش از یک سال قبل از عملیات طوفان الاقصی اسناد و برنامه‌های حمله حماس را دریافت کرده‌اند. بر اساس این گزارش اسناد به دست آمده هیچ واکنشی از سوی مقامات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل دربرنداشت چون آنها این طرح را غیرممکن اعلام کردند و گفتند که اجرای چنین طرحی برای حماس بسیار دشوار است.

کربی در پاسخ به سوال کریستن ولکر مجری شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت که آمریکا از وجود چنین اسنادی بی‌اطلاع بوده است. وی افزود: جامعه اطلاعاتی آمریکا از چنین طرحی خبر نداشته است.

مجری شبکه آمریکایی این سوال را از کربی پرسیده بود که آیا سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در هماهنگی کامل با هم قرار دارند که هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: در واقع باید گفت که اطلاعات شبیه پازل‌های چیده شده کنار یکدیگر است و گاهی اوقات بعضی از تکه‌های آن گم می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.