مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: ثبت خاطرات شفاهی شهدا و جانبازان و آگاهی از مشکلات و سختی‌های زندگی آنان بدون شک، درس ایستادگی است.

ثبت خاطرات شفاهی شهدا و جانبازان بدون شک درس ایستادگی است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های خراسان رضوی، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در آئین رونمایی از کتاب «تمام گلهای رز مال من» که به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید کتابدار عباس غفرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و با مشارکت بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان با حضور نویسنده اثر به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های مهم این اداره کل رونمایی از آثار و کتاب‌هایی در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: معتقدم کمترین اثر این آئین می‌تواند ایجاد ضریب رسانه‌ای برای آگاهی سازی جامعه از تولید یک کتاب در حوزه ادبیات پایداری است. همچنین اهالی کتاب و علاقمند در هر حوزه‌ای می‌توانند از چاپ اثر مورد نظر مطلع شوند.

وی تصریح کرد: توجه داشته باشید که نسل امروز جامعه نویسندگان محدودی را در حوزه‌های مختلف می‌شناسند؛ لذا این آئین موجب معرفی نویسندگان مختلف می‌شود.

سبزیان ضمن قدردانی از همراهی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، ابراز کرد: پس از دوران دفاع مقدس شاهد خلق آثار متنوعی در حوزه ادبیات پایداری بوده‌ایم و این نشان از آن دارد که رویش و گسترش ثبت این خاطرات پس از اتمام ۸ سال دفاع مقدس، متوقف نشده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: ثبت خاطرات شفاهی شهدا و جانبازان و آگاهی از مشکلات و سختی‌های زندگی آنان بدون شک، درس ایستادگی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند «جنگ یک اقیانوس بی پایان است» و این بدان معناست که ما می‌توانیم از ظرفیت‌های این مبحث در اشکال مختلف استفاده نمائیم.

وی ضمن معرفی کتاب «تمام گلهای رز مال من» اثر غلامرضا سرابی، ابراز کرد: این اثر یکی از آثار فاخر اقیانوس عظیم دفاع مقدس است که به شکار صدفی ارزشمند پرداخته است. اعتقاد دارم این جلسات مقدمه‌ای برای معرفی آثار برتر در حوزه‌های مختلف است.

سبزیان تاکید کرد: آنهایی که کتاب را خوانده و از آن لذت بردند، بخش‌های جذاب آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند؛ چرا که کتاب خوب اگر خوب معرفی شود، مردم نیز به سراغ آن می‌روند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: معتقدم کتاب را باید وارد زندگی مردم شود و این جمله عبارت است از اینکه پیام کتابی را که خوانده‌ایم را می‌بایست به دیگران منتقل کرده و در زندگی به کار ببریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.