وزارت دفاع روسیه من اشاره به دفع حداقل ۱۰ حمله ارتش اوکراین به مواضع نیروهای این کشور، گفت که بیش از هشتصد نظامی کی‌یف نیز در بیست‌وچهار ساعت گذشته از پای درآمدند.

روسیه: ۸۰۵ نظامی و ۳۰ پهپاد اوکراینی در یک روز اخیر نابود شدند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۳۰ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده و در ۱۰۷ منطقه با نیروهای رژیم کی‌یف درگیر شدند. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که ۱۰ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون طی یک روز گذشته دفع شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، حداقل ۸۰۵ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که ۱۶ نفربر و خودروی زرهی، ۱۸ وسیله نقلیه نظامی، ۳ قبضه توپخانه چندگانه ارتش اوکراین طی این حملات روز گذشته از بین رفتند.

طبق این گزارش، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۵۴۵ فروند هواپیمای جنگی، ۲۵۶ بالگرد رزمی، ۹ هزار ۳۹۱ فروند پهپاد، ۴۴۲ سامانه پدافند موشکی، ۱۳ هزار ۷۷۵ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۱۸۷ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۷ هزار ۲۲۷ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۵ هزار ۸۹۴ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

شکست‌های پی در پی عملیات‌های تهاجمی نظامیان اوکراین علیه روسیه در حالی است که رژیم کی‌یف با طرح این ادعا که حمله روس‌ها به کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین کلیپ‌های زیر را از پروازهای عملیاتی جنگنده‌های «سوخو-۳۵» نیروی هوافضای این کشور علیه ایستگاه‌های راداری و محل تجمعات نظامیان اوکراینی را منتشر کرد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.