دبیر جشنواره معروف هدف جشنواره را تلاش برای انعکاس درست اهداف و سیاست‌های ستاد امر به معروف در اذهان مردم و نهادها و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی با استفاده از زبان فرهنگ، هنر و رسانه دانست و گفت: این جشنواره می‌خواهد فاصله بین مردم و ستاد امر به معروف را کاهش دهد.

ستاد امر به معروف برای کاهش فاصله‌اش با مردم جشنواره برگزار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین مراسم رونمایی از پوستر و لوگوی نخستین «جشنواره ملی فرهنگی، هنری معروف» با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی و اعطای احکام اعضای شورای سیاستگذاری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهرداد توکلی دبیر جشنواره هدف نخستین جشنواره ملی معروف را تلاش برای انعکاس درست اهداف و سیاست‌های ستاد امر به معروف در اذهان مردم و همچنین نهادها و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی با استفاده از زبان فرهنگ، هنر و رسانه دانست و گفت: این جشنواره می‌خواهد فاصله بین مردم و ستاد امر به معروف را کاهش دهد.

وی جشنواره را دارای ۸ بخش اصلی شامل «فیلم (بلند و کوتاه، فیلم نامه)»، «عکس»، «پویانمایی»، «هنرهای تجسمی»، «هنرهای آوایی»، «ادبیات و پژوهش»، «شعر» و «رسانه و فضای مجازی» دانست و بیان داشت: شعار جشنواره «حکمرانی عادلانه» بوده و ستاد به عنوان یک دستگاه حاکمیتی در این عرصه ورود جدی کرده است.

دبیرکل نخستین جشنواره ملی معروف، محور اصلی بخش‌های هشتگانه را موضوع امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: با این جشنواره به دنبال جریان سازی در بحث فریضتین هستیم.

توکلی همچنین با تأکید بر استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: معروفات و منکرات یک موضوع بین‌المللی بوده و هر جامعه‌ای براساس ادبیات خود آن را مطرح می‌کند و ما نیز به وسیله هوش مصنوعی به دنبال شناسایی مصادیق معروفات و منکرات جوامع در این جشنواره خواهیم بود.

وی همچنین از برگزاری نشست‌های تخصصی با هدف بررسی محورهای اصلی جشنواره خبر داد و بیان داشت: جشنواره از امروز به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده و مراسم اختتامیه آن در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۹ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

توکلی فعالیت دبیرخانه نخستین جشنواره معروف را دائمی بیان کرد و گفت: در تلاشیم تا دومین جشنواره را سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

وی با یادآوری این موضوع که هدف جشنواره احیا مصادیق فریضتین به زبان هنر و رسانه است، خاطرنشان ساخت: از دیگر اهداف، تقویت ستادهای سراسر کشور است تا از این طریق بتوانند تعاملات جدی‌تری با ارگان‌هایی مانند صدا و سیما، سازمان فضای مجازی، حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مدارس و... ایجاد کنند.

به گفته دبیرکل نخستین جشنواره معروف افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی https://marooffestival.ir/ مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.