بخشدار مرکزی مشهد گفت: این بخش با داشتن ۱۶۰ هزار دانش‌آموز نیازمند دستکم هزار کلاس درس جدید است.

بخش مرکزی مشهد نیازمند هزار کلاس درس جدید است

به گزارش قدس خراسان، محسن بخشی اظهار کرد: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در این بخش یک و ۲ دهم مترمربع به ازای هر دانش آموز است، حال آنکه این سرانه در حاشیه شهر مشهد ۲ و ۲ دهم متر مربع است.

بخشدار مرکزی مشهد سرانه آموزشی ایده آل را هشت مربع به ازای هر دانش آموز عنوان و بیان کرد: میانگین سرانه آموزشی در خراسان رضوی چهار و نیم متر مربع و در کشور پنج و نیم مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است که برای ارتقای این سرانه در روستاهای بزرگ و کوچک بخش مرکزی نیازمند دستکم هزار کلاس درس جدید هستیم.

وی گفت: در راستای توسعه فضای آموزشی در شهرستان مشهد مقرر شده از هفته پایانی آبان‌ماه تا انتهای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، هر هفته در روزهای سه‌شنبه یک مدرسه به بهره‌برداری برسد.

بخشی ادامه داد: دیروز دبستان چهار کلاسه شیخ صدوق با زیربنای ۱۶۰ مترمربع و با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال در منطقه آموزش و پرورش تبادکان در بخش مرکزی به بهره برداری رسید، این مدرسه با ‌مشارکت ۵۰ درصدی خیرسازان ساخته شده است.

بخشدار مرکزی مشهد گفت: همچنین دیروز عملیات ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه روستای بهار بخش مرکزی در زمینی به مساحت هزار مترمربع آغاز شد، امید است این واحد آموزشی تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.