دولت آمریکا۲۴ مقام مجری قانون به قبرس می‌فرستد تا در مورد نقض تحریم‌های روسیه در این جزیره به این کشور کمک کنند.

آمریکا دنبال نقض تحریم‌های روسیه در قبرس

به گزارش قدس آنلاین، دولت قبرس به بانک‌های این کشور دستور داده است، تا تمامی مبادلات با روبل روسیه را متوقف کند.

این ممنوعیت به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه است. مشخص نیست که این ممنوعیت از چه زمانی اجرایی شده است.

کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی (ICIJ) در یک گزارش محرمانه در ماه گذشته مدعی شد، «صنعت مالی گسترده» در این جزیره به مسکو این امکان را داده تا رژیم تحریم‌ها را دور بزند.

شرکت‌های حقوقی و حسابداری در حال بررسی سوء استفاده احتمالی از فرآیند ثبت سریع کسب‌وکار هستند که به روس‌ها این امکان را می‌دهد تا اجازه اقامت و کار در قبرس را دریافت کنند و از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند.

قبرس به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا از تحریم‌های مالی و تجاری این اتحادیه علیه مسکو تبعیت می‌کند.

این روزنامه قبرسی نوشته است، آمریکا گروهی متشکل از ۲۴ مقام مجری قانون از جمله افرادی از اداره فدرال تحقیقات (FBI) و شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) را برای کمک به تحقیقات به قبرس اعزام خواهد کرد.

ماه گذشته نیز گزارش شده بود، کارت‌های «یونیین‌پی» (UnionPay) صادر شده در روسیه در قبرس از کار افتاده‌اند. بانک‌های روسی پس از توقف فعالیت کارت‌های ویزا و مسترکارت به علت تحریم‌های غرب، از سیستم پرداخت چینی استفاده می‌کنند.

قبرس یک مقصد متداول برای روس‌هاست و صنعت خدمات آن تا حدی بر روی شبکه گسترده‌ای از کسب‌وکارهای مرتبط با روسیه ساخته شده است.

بر اساس آمار فوربس در سال ۲۰۲۲، حدود ۶ درصد جمعیت این جزیره را روس‌ها تشکیل می‌دهند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.