بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان اعلام کرد ۹۹ درصد آمریکایی‌ها تا اواسط ۲۰۲۴ شرایط مالی بدتری نسبت به ۲۰۱۹ خواهند داشت.

وضعیت مالی ۹۹ درصد آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۴ بدتر می‌شود

به گزارش بیزینس اینسایدر، بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان اعلام کرد اکثر آمریکایی‌ها پس‌اندازهای خود را که طی بحران کرونا جمع آوری کرده بودند، طی ماه‌های آینده تمام می‌کنند. بدین ترتیب شرایط مالی اکثر مردم آمریکا نسبت به 2019 بدتر خواهد شد.

مارکو کولانوویچ، تحلیلگر ارشد این بانک سرمایه‌گذاری طی یادداشتی در روز پنجشنبه اعلام کرد 80 درصد مصرف‌کنندگان که حدود دو سوم مصرف در آمریکا را بر عهده دارند همین حالا هم پس‌اندازهایی را که طی قرنطینه‌های کرونایی جمع آوری کرده بودند به پایان رساندند.

وی تاکید کرد احتمالاً تنها یک درصد از مصرف کنندگان پر درآمد آمریکا وضعیت مالی بهتری نسبت به قبل از بحران کرونا دارند.

جی‌پی‌مورگان قبلاً تخمین زده بود پس‌اندازهای مازاد مردم در اوت 2021 با 2.1 تریلیون دلار به اوج رسیده که نتیجه محرک‌های مالی دولت بوده است. ذخایر مالی از آن زمان رو به کاهش و در اکتبر تنها 148 میلیارد دلار بوده است.
در یادداشت این بانک آمریکایی آمده است مشکلات افراد مسن‌تر نسل هزاره بیشتر از دیگران است.این نسل که متولدین دهه 1980 در آمریکا را تشکیل می‌دهند و تاثیر چشمگیری در اقتصاد این کشور دارند، بحران مالی 2008 را هم علاوه بر بحران کرونا پشت سر گذاشته‌اند.

این طوفان‌های اقتصادی به علاوه بالا رفتن هزینه مراقبت از کودکان و تورم بالا، خرید خانه و پس‌انداز برای دوران بازنشستگی را برای این افراد سخت کرده است.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.