وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در پیامی به موضوعات مورد بحث میان ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان و ولادیمیر پوتین، همتای روس وی پرداخت.

پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به مسکو

به گزارش قدس‌آنلاین،  حسین امیرعبداللهیان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ‏پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲، طی سفری کوتاه، مذاکرات و دیدار کاری مهم روسای جمهور ایران و ‌روسیه در کرملین مسکو به مدت پنج ساعت انجام شد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: بخش مهمی از مذاکرات بر موضوع فلسطین تمرکز داشت. طرفین بر ضرورت توقف فوری جنگ و نسل‌کشی در غزه و کرانه، توقف کوچ اجباری ساکنان غزه و گشایش بی‌درنگ مرز رفح برای ارسال کمک‌های گسترده انسانی به سراسر غزه تاکید داشتند. روسیه به ابتکار عمل می‌اندیشد.

وی افزود: در ادامه، مناسبات دوجانبه شامل امور بانکی- پولی، ترانزیت، راه آهن، همکاری نیروگاهی، کشاورزی، انرژی، علمی، دانشگاهی، فناوری، گردشگری، صنعت…) و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه و پیگیری دو رییس جمهور قرار گرفت.

رئیس‌جمهوری ایران در دیدار خود با پوتین با اشاره به تحولات در غزه تصریح کرده بود: آن‌چه امروز بشریت را رنج می‌دهد یکجانبه‌گرایی و نظام ناعادلانه جهانی است که جلوه‌ی این نیز را می‌توان در غزه و فلسطین مشاهده کرد. آنچه در فلسطین رخ می‌دهد یک نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است.

رئیسی اظهار داشت: باید گفت این موجب تأسف است که بیش از ۶۰۰۰ کودک به‌دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. تأسف بارتر اینکه این جنایات مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.