وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت های زیر ساختی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی مستقر در استان البرز اعلام کرد: این منطقه و فرودگاه بین المللی پیام از ظرفیت لازم برای استقرار شرکت های تولیدی بین المللی و تبدیل به قطب سرآمد اقتصاد کشور برخوردار است.

وزیر ارتباطات: منطقه ویژه اقتصادی پیام از ظرفیت استقرار شرکت‌های بین‌المللی برخوردار است

به گزارش قدس‌آنلاین، عیسی زارع پور روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان چهارباغ افزود: نزدیکی این منطقه ویژه اقتصادی به کرج و برخورداری از معافیت های مالیاتی نیازمند این است که این منطقه از نظر اقتصادی سرآمد کشور و منطقه باشد.

وی دیگر ظرفیت استان البرز را پارک علم و فناوری آن عنوان کرد و گفت: تقویت این پارک نیز می‌تواند یک ظرفیت بین المللی برای استان و همچنین کشور باشد و باید به تقویت هرچه بیشتر آن اقدام کرد.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات تاکید کرد: کشور امروز بیش از اندازه نیازمند کار و مجاهدت است و دشمن تمرکز کرده که ایران را عقب مانده معرفی کند که ما باید توسعه یافتگی کشور را به جوانان نشان دهیم.

وی ، ایران اسلامی را در حوزه‌های مختلف سرآمد ارزیابی کرد و یادآور شد: نهمین پرتاب ماهواره به فضا، ایران را جز ۶ کشور نخست برتر در حوزه فضایی قرار داده و انعکاس این کارها افزون بر بیان واقعیت ها موجب امید در بین جوانان خواهد شد.

زارع پور تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مراکز فضایی کشور در همین استان البرز قرار دارد که عهده‌دار مرکز کنترل ماهواره‌های سنجش کشور است.

این مسوول بیان کرد: پیشرفت ارتباطات ایران از ۲۳ درصد در آغاز دولت سیزدهم به ۶۴ درصد رسیده که نمونه بارز آن ساخت ربات جراحی پزشکی از راه دور است که به کشور اندونزی فرستاده شد.

زارع پور بر استفاده از پلتفرم‌های داخلی در شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: امروز فقط ۱۵ نفر در شهرستان چهارباغ از کابل نوری استفاده می‌کنند که انتظار داریم تا سال آینده این جمعیت به ۴۰ هزار نفر برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هم اکنون روزانه ۱۷.۵ میلیون کاربر از شبکه اجتماعی ایتا استفاده می‌کنند که این آمار در ماه به ۴۰ میلیون نفر می‌رسد.

زارع پور با بیان اینکه توسعه شبکه دولت الکترونیک از برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات است، اظهار کرد: درزمان حاضر فقط ۳۰ میلیون نفر از شبکه استفاده می‌کنند که باید تا پایان برنامه هفتم توسعه تمام مردم ایران بی نیاز از مراجعه حضوری خدمات مورد نیاز خودشان را دریافت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صنعت فضایی کشور امروز از افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و رییس جمهور پس از ۱۱ سال شورای عالی فضایی را برگزار کرد.

زارع پوریادآور شد: کشور ما امروز با رشد اقتصادی ۶ درصد تورم را از ۶۰ درصد به زیر ۴۰ درصد رسانده و به دنبال تک رقمی کردن تورم هستیم.

وی تاکید کرد: پیگیر مشکلات شهرستان چهارباغ استان البرز هستم و نیاز های این منطقه را به رییس جمهور انعکاس خواهم داد.

منطقه ویژه  اقتصادی پیام از ظرفیت استقرار شرکت های بین المللی برخوردار است

کلاس درس و بیمارستان نیاز جدی چهارباغ است

حجت الاسلام مهدی دربانی امام جمعه چهارباغ در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: آب طالقان تا نزدیکی ما آمده است، فقط چند همت کافی است که مشکلات کم‌آبی را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: چهارباغ هنوز بیمارستان ندارد و بیماران باید برای درمان جدی به شهرستان‌های همجوار مراجعه کنند، ضمن اینکه کلاس‌های درسی شهرستان هرکدام ۴۰ نفر دانش آموز دارد و معلمان فقط اداره کننده کلاس هستند.

حجت الاسلام دربانی تاکید کرد: ما فرهنگسرا و سالن ورزشی نداریم، جوانان ما در معرض اعتیاد قرار دارند، شهرک ابریشم چهارباغ که مسکن مهر در آن قرار گرفته، فاقد درمانگاه جامع است.

البرز نخستین استان کشور با بالاترین پوشش ارتباطی است

مهدی یوسف زاده، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز نیز در این شورا بیان کرد: هم اکنون ۹۹ درصد شهرها و روستاهای این استان از پوشش ارتباطی برخوردار است.

وی با بیان اینکه البرز بزرگترین قطب داده کشور را دارد، افزود:در زمان حاضر طرح کابل نوری در هفت شهر این استان راه‌اندازی شده و برای مابقی ۱۷ شهر استان نیز برنامه ریزی صورت گرفته است‌.

یوسف زاده به جزییات اقدامات صورت گرفته در حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای اینترنت نسل سوم و چهارم است و فقط هشت روستا داریم که پوشش اینترنت ندارد.

رییس جمهور و هیات دولت در راستای دور دوم سفرهای استانی امروز جمعه میهمان مردم البرز هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.