استاندار خراسان رضوی گفت: مدیران باید حراست دستگاه‌ها را حامی و کمک کننده خود بدانند تا این مجموعه بتواند مدیران را از انحراف مسیر مطلع کند.

استاندار خراسان رضوی: مدیران دستگاه‌ها باید حراست را حامی خود بدانند

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری روز شنبه در نخستین نمایشگاه دستاوردهای حراست‌های استان خراسان رضوی با عنوان "حضور مقتدر" که از ۱۸ تا ۲۲ آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: نظارت برای رسیدن به هدف و جلوگیری از انحراف، لازمه کار است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر نظارت نباید جلوی سرعت حرکت دستگاه به سمت هدف را بگیرد و نکته مهم این است که همراه با نظارت باید هدایت و رفع اشکال نیز انجام شود.

وی با اشاره به این که گاهی اوقات برای جلوگیری از انحراف، فرایند کار طولانی می‌شود گفت: نظارت باید به گونه ای باشد تا جهت مسیر نیز حفظ شود و آهنگ حرکت نیز با کاهش رو به رو نشود و بر همین اساس، نظارت در زمان انجام فعالیت باید وجود داشته باشد.

نظری افزود: باید تصمیم گیری برای رسیدن به هدف مورد ارزیابی بسیار قرار گیرد و بر همین اساس مراقبت در زمان تصمیم گیری لازم است.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که کارها، باید جهادی انجام شود و در کار جهادی مبارزه با دشمن وجود دارد و این در حالی است که در زمان جنگ ترکیبی، دشمن در حوزه‌های مختلفی همچون اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش و حضور دارد و ما باید تاکتیکی کارها را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: اگر در تصمیم گیری و حرکت، مراقبت به هنگام و لحظه ای وجود نداشته باشد، زمان رسیدن به هدف و یا کاهش مشکل را از دست خواهیم داد و بر اساس این رویکرد باید اقدام جهادی تحت تاثیر عملیات اجرایی و نظارتی به درستی انجام شود.

نظری افزود:تحقق اهداف در لایه ها و سطوح مختلف اجرایی بر اساس ۲ نکته مهم "جهت" و "حرکت" محقق می شود که اگر سمت و سوی حرکت درست نباشد هر چه تلاش شود به هدف نهایی نخواهیم رسید و از سوی دیگر برای تحقق اهداف، نیاز به حرکت نیز وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید اهداف به روشنی معین شده باشد و این در حالی است که گاهی ناخواسته، انحراف در مسیر شکل می‌گیرد که دلیل اصلی آن روشن نبودن اهداف است بر همین اساس، مجریان و مدیران باید مجموعه خود را نسبت به اهداف آگاه کنند تا هدف برای همه افراد، روشن و برجسته باشد.

وی گفت: وقتی اهداف، خودنمایی کند و داری تجلی ویژه‌ای باشد حرکت به سمت آن مشخص خواهد بود و از سوی دیگر باید هدف گذاری در این زمان بندی مشخص باشد.

نظری به نقش حراست دستگاه‌ها در هدف گذاری اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های متولی انجام وظایف باید پیگیرانه رسیدن به هدف را در دستور کار خود قرار دهند تا هدف گذاری‌های عملیاتی به درستی انجام شود و اگر از نظر تحقق هدف و با همه قدرت کار به نتیجه نرسد ورود حراست برای شناسایی علل آن تعریف شده است.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: برای هدف گذاری باید مسائل مختلف آن حوزه شناسایی شده و برای حل آن مساله باید شناخت کافی نیز وجود داشته باشد تا براساس هدف گذاری و جهت گیری دقیق، اهداف، عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات "طوفان الاقصی" در فلسطین اشغالی گفت: اساس قدرت اسرائیل بر ۲ مولفه قدرت نظامی و اطلاعاتی است که اگر چه این ۲ مولفه قدرتش نیز وابسته به استکبار و آمریکاست اما در این عملیات به چالش کشیده شد و اکنون دشمن در تلاش برای احیای هیمنه گذشته خود است و حال آن که رهبر انقلاب این عملیات را مقدمه اضمحلال رژیم اسرائیل دانستند و این شکست را جبران ناپذیر معرفی کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.