فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید در مدار عملیاتی در توان رزم نیروی پدافند هوایی قرار گرفت.

ده‌ها فروند پهپاد کرارمسلح به موشک مجید در مدار عملیاتی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در حاشیه مراسم الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید که در دانشگاه افسری خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که توانستیم برگ زرینی بر افتخارات نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کنیم.

امیر صباحی فرد ادامه داد: در رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از تحقیقات زیاد و کارهای علمی، دانشی، شبانه روزی به طور مشترک بین نیروی پدافند هوایی ارتش و متخصصین وزارت دفاع، طی یک سال موفق شدیم برای اولین بار در کشور عزیزمان پروژه پهپاد مسلح با موشک مجید را انجام دهیم؛ ما دستور فرماندهی معظم کل قوا را داشتیم مبنی بر اینکه بایستی به تولید انبوه برسد و در توان رزم نیروی پدافند هوایی ارتش قرار گیرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: ما در این مدت کوتاه فرمان فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) را انجام دادیم و مراسم الحاق تعداد زیادی از پرنده‌های بدون سرنشین مسلح به موشک مجید را انجام دادیم؛ اینها به عنوان نمونه به مناطق مختلف پدافندی در کشور اعزام خواهند شد و در مدار عملیاتی در توان رزم نیروی پدافند هوایی قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: هواپیماها و پهپادهای بدون سرنشین به لحاظ قیمت قابل قیاس با هواپیماهای با سرنشین نیستند؛ بنابراین ما می‌توانیم با قیمتی بسیار پایین‌تر، کاری که بایستی یک هواپیمای با سرنشین انجام دهد با پهپادهای بومی و کاملاً ایرانی، می‌توانیم کارها را انجام دهیم و از امکاناتی که دارند استفاده کنیم.

امیر صباحی فرد درباره کشورهای صاحب این توانمندی گفت: این دستاورد برای اولین بار در ایران رونمایی شد و برای اولین بار در چرخه عملیاتی قرار می‌گیرد؛ در دنیا نیز چند کشور انگشت شمار دارای این توانمندی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.