فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از کشف یک فقره زمین خواری و آزادسازی ۴۳ هزار و ۸۶۱ متر از اراضی ملی تصرفی در شهرستان سیریک خبر داد.

کشف یک زمین خواری ۳۴ هزار متری در سیریک

به گزارش قدس آنلاین، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان امروز اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان سیریک با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی از تصرف غیر قانونی اراضی ملی توسط افراد سود جو در یکی از مناطق روستایی این شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را بصورت ویژه در دستور کار قرار دادند .
 
وی افزود : ماموران پلیس اگاهی با تشکیل تیمی با حضور نماینده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به محل اعزام که در بازدید میدانی صورت گرفته، مشخص شد فردی سودجو به صورت غیر قانونی اقدام به تصرف ۴۳ هزار و ۸۶۱ مترمربع از اراضی ملی با شیوه دیوار کشی و مصالح ریزی در این شهرستان کرده است.
 
این مقام انتظامی استان تصریح کرد: با هماهنگی قضائی صورت گرفته ضمن رفع تصرف اراضی ملی تصرف شده در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و موضوع در دست اقدام می باشد.
 
فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش مالی اراضی تصرف شده را برای اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۴۳۰ میلیارد ریال عنوان کرده و انجام گشت زنی های مستمر و هدفمند بر اراضی ملی توسط یگان حفاظت سازمان های مربوطه و برخورد قاطع دستگاه قضائی با متصرفین اراضی ملی، اتخاذ سیاست های کیفری مناسب در برخورد با پدیده زمین خواری و افزایش هزینه جرم در برخورد با زمین خواران را از راهکارهای مهم پیشگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب در تصرف عدوانی و غیرمجاز اراضی ملی عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.