سوریه استفاده آمریکا از حق وتو علیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در نوار غزه را محکوم و تاکید کرد که این ثابت می‌کند که واشنگتن نه تنها با رژیم اشغالگر در این قتل عام شریک است، بلکه در کنار آن در نوار غزه نیز می‌جنگد.

سوریه: وتوی آمریکا بیانگر جنگیدن واشنگتن در کنار اشغالگران در غزه است

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: سوریه به نام تمام معانی شریف انسانیت و به نام حقوق بشردوستانه بین‌المللی، استفاده از حق وتوی آمریکا علیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که هدف اصلی آن توقف قتل عام صهیونیست‌های نژادپرست بود، محکوم می‌کند. تنها هدف آمریکا نابودی ملت فلسطین و ایجاد «اسرائیل بزرگ» روی پیکرهای کودکان و زنان فلسطینی است.

طبق گزارش خبرگزاری «سانا»، در این بیانیه آمده‌است: سوریه همچنین سیاست‌های انگلیس که از رای‌گیری خودداری کرد و همچنین سیاست‌های غربی که رژیم اشغالگر را به مدت بیش از دو ماه برای ارتکاب جنایات نسل‌کشی و کشتار جمعی در نوار غزه و کرانه باختری تشویق کردند، محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین آورده‌است: وتوی جدید آمریکا در ادامه مانع تراشی واشنگتن و متحدانش در برابر ۱۰۰ پیش‌نویس قطعنامه در شورای امنیت است که منجر به تداوم کشتار بی‌رویه علیه فلسطینی‌ها از سال ۱۹۴۸ تا امروز شده‌است.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده‌است: آمریکا و برخی از متحدانش اخیرا به بسیج ناوگان خود در سواحل شرقی دریای مدیترانه متوسل شده‌اند تا رژیم صهیونیستی را به ادامه تجاوزات خود تشویق کنند، آنها همچنان محموله‌های تسلیحاتی از جمله سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی و سلاح‌های آتش‌زا فسفری که منجر به کشته شدن مردم می‌شود را تامین می‌کنند.

این وزارتخانه ادامه داد: حمایت مستمر آمریکا از عوامل خود در منطقه الجزیره سوریه، تقویت پایگاه‌های آن در استان «حسکه» و «دیرالزور» و عدم محکومیت حملات مکرر اسرائیل به فرودگاه‌های غیرنظامی و سایر اماکن در سوریه، در چارچوب طرح واحد صهیونیستی برای از بین بردن آرمان‌های عربی در همه کشورهای جهان عرب صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد: سوریه بار دیگر تاکید می‌کند حمایت آمریکا و غرب از رژیم اشغالگر اسرائیل، به ویژه صحبت‌های آنها درباره آنچه «حق دفاع اسرائیل از خود» می‌خوانند، اوج نفاق و مجوزی برای اشغالگران به منظور ادامه کشتار فلسطینی‌ها است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که خبرگزاری رویترز جمعه نوشته بود آمریکا درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در غزه را در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه، وتو کرد.

این خبرگزاری درباره این وتو نوشت، در حالی که «واشنگتن در حال دفاع از متحد خود است، اما خود را از نظر دیپلماتیک منزوی می‌کند.»

روزنامه واشنگتن‌پست نیز نوشت این برای سومین بار از زمان آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه است که آمریکا قطعنامه آتش‌بس فوری برای پایان‌دادن به آن را وتو می‌کند.

۱۳ عضو شورای امنیت به پیش‌نویس این قطعنامه که به ابتکار امارات ارائه شد، رأی مثبت دادند، اما انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا هم آن را رد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.