انگلیس امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ۲ کشتی مین‌یاب «نیروی دریایی پادشاهی» را به نیروی دریایی اوکراین تحویل خواهد داد و این کشور در کنار نروژ به منظور ارائه کمک‌های دریایی به کی‌یف، یک ائتلاف دریایی جدید تشکیل می‌دهد.

انگلیس ۲ کشتی شکارچی مین به اوکراین منتقل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین بریتانیا اعلام کرد که ۲ فروند کشتی مین‌یاب کلاس سندداون (Sandown Class) به اوکراین این امکان را می‌دهد که برای مقابله با مین‌های دریایی روسیه بهتر عمل کند و هدف آن بازگرداندن مسیرهای صادراتی اوکراین از طریق دریای سیاه است.

در ادامه حمایت‌های کشورهای غربی از اوکراین در جنگ با روسیه، انتقال این شناورها در کنار راه‌اندازی «ائتلاف توانمندی دریایی» انگلیس و نروژ اعلام شد.

بر اساس این گزارش، «این ائتلاف جدید برای بهبود نیروی دریایی اوکراین به منظور سازگاری بیشتر با متحدان غربی و افزایش امنیت در دریای سیاه ایجاد شده است.»

گرانت شاپس وزیر دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای اظهار داشت: این ارتقای توانمندی نشان‌دهنده آغاز تلاش اختصاصی جدید انگلیس، نروژ و متحدان ما برای تقویت قابلیت‌های دریایی اوکراین در درازمدت است.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که «از انگلیس و نروژ برای راه‌اندازی ائتلاف جدید به منظور حمایت از کشورش سپاسگذار است.»

بر پایه این گزارش، پس از ایالات متحده، انگلیس دومین تامین‌کننده بزرگ کمک‌های نظامی به اوکراین از زمان آغاز جنگ روسیه بوده است. لندن همچنین طی سال گذشته برای حدود ۲۰ هزار اوکراینی دوره‌های آموزشی نظامی ارائه کرده است.

در همین راستا، انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.