یک نظامی بازنشسته ارتش آمریکا و کارمند سابق وزارت خارجه این کشور گفت که واشنگتن شانس برقراری صلح بین مسکو و کی‌یف را تضعیف کرده است.

نظامی بازنشسته آمریکایی: واشنگتن شانس صلح بین مسکو و کی‌یف را تضعیف کرد

به گزارش قدس آنلاین، «آن رایت» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و کارمند سابق وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که واشنگتن شانس برقراری صلح بین مسکو و کی‌یف را تضعیف کرده است.

وی با بیان اینکه وقتی مذاکرات صلح در جریان است، نباید آنها را نابود کرد، گفت: من در این باره به سخنان گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان اشاره می‌کنم. تلاش‌های او برای برقراری صلح بین روسیه و اوکراین توسط آمریکا ناکام ماند.

سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا اضافه کرد: نفتالی بنت نخست وزیر پیشین (رژیم) اسرائیل نیز همین موضوع را تائید کرد، بنابراین ما باید برای صلح تلاش کنیم و سعی نکنیم در آن مداخله کنیم.

در ماه اکتبر گذشته گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان به روزنامه برلینر تسایتونگ گفت که طرف اوکراینی در سال ۲۰۲۲ با او تماس گرفته و از او پرسیده که آیا می‌تواند در مذاکرات با طرف روسی میانجیگری کند.

به گفته شرودر، کی‌یف آماده انعقاد توافقنامه صلح با روسیه بود، اما آمریکا مانع آن شد.

همچنین نفتالی بنت نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی پیش از این به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیشنهاد داده بود که ضمانت‌های امنیتی غرب به کی‌یف را کنار بگذارد.

بر اساس این گزارش، این گزینه هم از سوی زلنسکی و هم از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پذیرفته شد. با این حال، بنت اظهار کرد که تلاش‌های میانجیگری او در غرب ممنوع شده است و آمریکا در این روند مداخله کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.