۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 945336

ملت یمن در فعال کردن اهرم‌های فشاری که در اختیار دارد در برابر سیاست‌های حمایت گرانه آمریکا از رژیم صهیونیستی درنگ نخواهد کرد.

وتوی موشکی انصارالله

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز در حالی گمانه زنی های مطرح شده در شامگاه دوشنبه مبنی بر هدف قرار گرفتن نفتکش نروژی که در مسیر سرزمین های اشغالی فلسطین حرکت می کرد را مورد تایید قرار داد که یک مقام یمنی از این اقدام به مثابه وتویی در برابر وتوی آمریکا در قبال توقف جنگ غزه نام برد. «یحیی سریع» مقام ارشد نظامی یمن در توضیح این حرکت تاکید کرد که نیروی دریایی این کشور عملیاتی علیه نفتکش «استریندا» انجام داده و آن را با شلیک موشک مستقیماً هدف قرار داده است. وی تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن طی ۲ روز گذشته موفق شدند مانع عبور چند کشتی شوند که به هشدارهای ما توجه کردند. ما به اقدامات خود برای ممانعت از عبور هر کشتی با هر تابعیتی به سمت بنادر رژیم صهیونیستی و حرکت در دریای سرخ تا زمان لغو محاصره غزه ادامه می دهیم.

فرماندهی مرکزی نیروهایی آمریکا در منطقه (سنتکام) پیشتر اعلام کرده است که انصارالله یک فروند موشک کروز به سمت تانکر نروژی حامل مواد نفتی و شیمیایی شلیک کرده‌اند. خبرگزاری رویترز هم گزارش داد که حمله مذکور در فاصله ۶۰ مایل دریایی از شمال تنگه باب المندب صورت گرفته و تلفات و خسارت‌های انسانی به جای نگذاشته است. همزمان یکی از مقامات آمریکایی مدعی شد که اقدام اخیر هیچ تلفاتی نداشته و نفتکش استریندا بدون کمک، به مسیر خود ادامه داده است. این ادعا در حالی است که انتشار فیلم های حمله، از بروز آتش سوزی بزرگ در نفتکش پس از اقدام موشکی انصارالله حکایت دارد.

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت پیشبرد امور یمن اما ضمن تایید حمله اخیر به نفتکش نروژی به مقصد سرزمین های اشغالی از تصمیم برای ممانعت از عبور کشتی ها به سمت رژیم صهیونیستی به مثابه وتویی در برابر وتوی کاخ سفید در شورای امنیت در قبال جنگ غزه تعبیر کرده است. وی افزود: ملت یمن در فعال کردن اهرم‌های فشاری که در اختیار دارد در برابر سیاست‌های حمایت گرانه آمریکا از رژیم صهیونیستی درنگ نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.