حجت الاسلام و المسلمین دکتر طاهری آکردی در همایش مسئولان عفاف و حجاب شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی که در وزارت ارتباطات برگزار شد، گفت: خدمت به مردم و رضایت آنان بالاترین معروف در هر دستگاهی است.

خدمت به مردم و شنیدن سخنان آنان بالاترین معروف دستگاه‌ها است

حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی، در همایش مسئولان عفاف و حجاب شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی که در وزارت ارتباطات برگزار شد، گفت: خدمت به مردم و رضایت آنان بالاترین معروف در هر دستگاهی است.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی در این نشست خواستار همکاری مسئولان عفاف و حجاب دستگاه‌ها با بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: مسئولان عفاف و حجاب باید پیگیر اجرای قانون در ادارات و دستگاه‌ها باشند و اگر مسئولی به آن اهتمام نداشت، به عنوان ترک فعل در نظر گرفته شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان این‌که تمام کشورها برای سازمان‌های خود قانون پوشش دارند، خاطرنشان ساخت: پوشش باید متناسب با شان مجموعه باشد.

وی ادامه داد: مسئولان عفاف و حجاب دستگاه‌ها با نگاه تاریخی، دینی، عقلی، شرعی و فرهنگی مباحث مربوط به پوشش را برای کارمندان تشریح کنند. باید فضای گفتگو در دستگاه‌ها فراهم شده و افراد دیدگاه‌های خود را بیان و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود، جامعه ایرانی را جامعه متدین دانست و تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در جشن‌های بزرگ همانند غدیر و... خود نشانگر این موضوع است.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی با اشاره به این‌که حجاب از چند مقوله قابل بررسی است، گفت: وظیفه قانونی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بحث عفاف و حجاب، ورود به مباحث فرهنگی و آموزشی آن است و برنامه‌ریزی‌های ما نیز در همین راستا می‌باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب را جزو فرهنگ مشرق زمین به ویژه ایران دانست و خاطرنشان ساخت: عفاف و حجاب جزو هویت تاریخی ایرانیان است که باید احیاء شود. برای نمونه چادر برای ایرانیان است و از گذشته ایرانیان از این پوشش عفیفانه استفاده می‌کرده‌اند.

وی یادآور شد: ایرانیان به ویژه بانوان در طول تاریخ اهل معنویت و عفاف و حجاب بوده‌اند و، چون اسلام تأکید ویژه‌ای بر این مطالب داشت به سرعت مورد استقبال جامعه ایرانی قرار گرفت.

این مقام مسئول با انتقاد از کم توجهی برخی از مدعیان ملی‌گرایی به هویت تاریخی و هویتی ایران در بحث پوشش گفت: برخی از افراد تنها ادعای ملی‌گرایی دارند، ولی تحت تأثیر فرهنگ غرب هستند. این افراد ملی‌گرا نیستند، بلکه غرب‌گرا هستند.

وی با تأکید بر این‌که باید هویت خودمان را در بحث عفاف و حجاب زنده کنیم، بیان داشت: فرهنگ ایرانی به قدری غنی است که مغول‌ها و یونانیان هم نتوانستند در آن خدشه‌ای وارد کنند. اکنون نیز باید مراقبت شود تا فرهنگ غرب در جامعه رواج پیدا نکند.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی در بخش پایانی سخنان خود بالاترین معروف در دستگاه‌ها را خدمت به مردم و شنیدن سخنان آنان برشمرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود که هم رسیدگی به شکایت با سرعت بیشتری صورت گیرد و هم افراد بتوانند مطالبه گری داشته باشند.

رفتار و زیست عفیفانه مخصوص بانوان نیست

در بخش دیگری از این مراسم صدیقه صنعتگر، حجاب را امر اخلاقی دانست و آن را به دو نوع سازمانی و اسلامی تقسیم کرد و گفت: مبنای اخلاق اسلامی کرامت انسانی است.

وی رشد فردی را از ویژگی‌های اخلاق اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: تا رشد صورت نگیرد، فرد نمی‌تواند عاملی بر رشد اجتماع شود.

سرپرست اداره کل عفاف و حجاب و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر این‌که عفاف و حجاب باید در کنار یک‌دیگر دیده شوند، بیان داشت: رفتار و زیست عفیفانه مخصوص بانوان نیست، بلکه باید آقایان نیز داشته باشند. خروجی عفت، حفظ کانون خانواده است.

وی با بیان این‌که باید تلاش مسئولان عفاف و حجاب دستگاه‌ها ایجاد رفتار و زیست عفیفانه در سازمان‌ها باشد، گفت: ایجاد عفت در سازمان، یعنی یک بانو کنشگر باشد، ولی عفیفانه رفتار کند.

صنعتگر با تأکید بر توجه ویژه به دوره‌های آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: تلاش این دوره‌ها نهادینه کردن عقلی و فطری حجاب است.

وی با بیان این‌که جایگاه ساختاری مسئولان عفاف و حجاب دستگاه‌ها مشخص بوده و باید به این جایگاه توجه ویژه‌ای داشت، تأکید کرد: با رفتار خود نشان دهیم که امر به معروف و نهی از منکر مبتنی بر محبت است.

در بخش دیگری از مراسم حجت‌الاسلام جابر قلیان، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت ارتباطات نیز در سخنانی گفت: جای دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها در کمیته انتصابات خالی است.

وی افزود: باید جایگاه دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر بهبود یابد تا بتوانند کارهای فرهنگی را بهتر پیش ببرند.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.