معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای کمک به قشر کارگری و رفع دغدغه های آنها در موضوع مسکن، قرارگاه مسکن کارگری در کشور تشکیل شد.

تشکیل قرارگاه مسکن کارگری در کشور

به گزارش قدس آنلاین، علی حسین رعیتی فرد روز چهارشنبه در جمع نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار کرد: در نشست اخیر شورای‌عالی کار و با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مساله مسکن کارگران مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد با همکاری بخش‌های مرتبط و استفاده از ظرفیت وزارتخانه، این موضوع که باعث دغدغه جامعه هدف شده است، پیگیری شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم توسعه اصل سه جانبه گرایی مورد تاکید قرار دارد، چون جامعه کارگری و کارفرمایی به عنوان ۲ بال تولید هستند و نظر شرکای اجتماعی برای دولت مهم است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره امنیت شغلی کارگران گفت: برای پیگیری این موضوع کارگروه امنیت شغلی و ساماندهی قراردادهای مدت موقت متشکل از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، اساتید دانشگاه، قضات دیوان عدالت اداری، نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری تشکیل شد که با بررسی های صورت گرفته، اصلاح برخی مفاد قانون کار مورد توجه قرار گفت و هم اکنون لایحه آن آماده ارسال به هیأت دولت است.

وی ادامه داد: اهتمام دولت سیزدهم بر این است که با وجود مشکلات و تنگناها، سفره کارگران کوچک نشود و پرداخت یارانه ها در اشکال مختلف به مردم در این راستا انجام می‌شود.

رعیتی فرد با اشاره به اینکه برای سال ١۴٠٢ یک هزار واحد را مبنای طرح طبقه بندی قرار داده ایم، اظهار کرد: با اجرای این طرح، به عدالت مزدی نزدیک می شویم و کارگران بر اساس تحصیلات، تجربه، مهارت، توانمندی و سوابق کاری طبقه بندی می شوند.

وی افزود: ۲ اقدام در زمینه طبقه بندی مشاغل انجام شده که برگزاری آزمون یکی از آنها بود، در حالیکه این امر پیشتر انحصاری بود اما سال گذشته با برگزاری آزمون سراسری تلاش کردیم هرکسی که در این حوزه مهارت داشت دعوت کنیم و حدود ۱۶۰ نفر در آزمون پذیرفته شدند که در اجرای عدالت کمک می کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آیین‌نامه بیمه کارگران ساختمانی نهایی شده و امیدواریم با اجرای این قانون، جامعه هدف از خدمات لازم بهره مند شوند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارد که امیدواریم با تلاش‌های دولت زمینه رشد و توسعه این خطه پهناور فراهم شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.