فرماندار تفتان سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان تازه تأسیس در جوار خاش حداقل به ۲ تا ۴ جایگاه جدید سوختی نیاز دارد و تنها جایگاه سوختی اسکل آباد در شاهراه محور ترانزیتی خاش به زاهدان جوابگوی ساکنان بومی منطقه و خیل عظیم گردشگران نیست.

صف‌های شلوغ در تنها جایگاه سوختی تفتان

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا شهنوازان افزود: روزانه ۳۲ هزار و پانصد لیتر بنزین در جایگاه اختصاصی تفتان واقع در اسکل آباد توزیع می شود اما با تشکیل صف‌های طویل مواجه بوده و پاسخگوی نیازهای مردم بومی منطقه و مسافران عبوری در مسیر جاده ترانزیتی و گردشگران نیست.

وی ایجاد یک جایگاه در شهر نوک آباد را ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت سیزدهم برای محقق کردن وعده اتصال خاش به گوهرکوه، دیگ اشکن و بزمان اقدامات موثری قرار داده، بنابراین در بخش وسیع و با ظرفیت و پر جمعیت گوهرکوه حداقل به یک جایگاه سوختی نیاز داریم.

وی بیان کرد: ایجاد جایگاه سوختی در محور ترانزیتی خاش به زاهدان در محدوده میرآباد و یا نازیل به چاه احمد و غیره هم دارای اهمیت است.

فرماندار تفتان گفت: علیرغم توزیع ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر بنزین در جایگاه اختصاصی تفتان، ایجاد صف های طولانی بنزین سبب گلایه مندی مردم شده است.

شهنوازان بیان کرد: در این جایگاه یک روز ۶۵ هزار لیتر و روز بعد ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر بنزین توزیع می شود، بنابراین در روزهایی که سهمیه به نصف کاهش می یابد صف های طولانی و گلایه مندی شهروندان دور ار انتظار نیست.

فرماندار تفتان متذکر شد: این جایگاه در مسیر زاهدان به تفتان، خاش و چابهار واقع شده که حضور مسافران از سراسر کشور نیازمند جایگاه با سهمیه ویژه است و کارت جایگاه نیز فقط ۲ هزار لیتر در روز شارژ می شود که حضور خودروهای دولتی و خدمتی باعث اتمام سهمیه کارت آزاد در ابتدای روز شده و مسافرانی که کارت سوخت کدینگ دارند، با سردرگمی و نگرانی جایگاه را ترک می کنند.

وی اظهار کرد: این جایگاه از لحاظ توزیع نفت گاز یا گازوئیل مشکلی ندارد و شهروندان از این بابت رضایت دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    صف های طویل فقط برای آن است که اکثرا چندین بار در روز با کارت‌های غیر بومی قاچاق سوخت میکنند ...