وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور مرکز فرماندهی نیروهای ارتش اوکراین در منطقه لوهانسک با حملات توپخانه‌ای منهدم شده است.

مرکز فرماندهی ارتش اوکراین در «کراسنی لیمان» منهدم شد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم‌های توپخانه‌ای نیروهای «مرکز» ارتش روسیه مرکز فرماندهی نیروهای اوکراینی در محور «کراسنی لیمان» در منطقه لوهانسک را بمباران و منهدم کرد.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافند نیروی هوایی ارتش این کشور  یک موشک توشکای ارتش اوکراین را بر فراز منطقه بلگورد را رهگیری و منهدم کرد.

این بیانیه درباره جزئیات این حمله موشکی ارتش اوکراین نوشته است «امروز، حدود ساعت ۵:۰۰ صبح (به وقت محلی، ۰۲:۰۰ GMT)، تلاش رژیم کی یف برای انجام یک حمله تروریستی علیه اهدافی در قلمرو فدراسیون روسیه با استفاده از موشک عملیاتی - تاکتیکی توچکا-یو انجام شد. سامانه‌های دفاع هوایی روسیه در حال انجام وظیفه، موشک اوکراینی را بر فراز منطقه بلگورود سرنگون کردند.»

پیش از بیانیه وزارت دفاع روسیه ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود در تلگرام اعلام کرد که یک هدف هوایی بر فراز روستای بسونوفکا در این منطقه سرنگون شده است و هیچ تلفات جانی و مالی نداشته است. ساعاتی پیش هم وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور موفق شدند مرکز فرماندهای و کنترل ارتش اوکراین را در منطقه کوبیانسک در استان خارکیف در شرق اوکراین را شناسایی و منهدم کنند.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه نیز اعلام کرد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور در شبانه‌روز گذشته ۲۰ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در مناطق مختلف رهگیری و منهدم کرده است.

در این بیانیه آمده است که پدافند هوایی ارتش روسیه همچنین شش موشک هیمارس را منهدم کرد و ۲۰ پهپاد اوکراینی در مناطق آلشکی، نوایا کاخوفکا، قاهره در منطقه خرسون، اولشان در جمهوری خلق لوهانسک، پانتلیمونوفکا، پسکی و ترودوفسکوئه در جمهوری خلق دونتسک سرنگون شدند.

به نوشته ریانووستی، در مجموع از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ۵۵۰ هواپیمای نظامی اوکراین، ۲۵۷ بالگرد، ۹۶۰۸ هواپیمای بدون سرنشین، ۴۴۲ سامانه موشکی ضدهوایی، ۱۳۹۵۵ تانک و سایر خودروهای زرهی زرهی، ۱۱۸۸ خودروی جنگی چندگانه موشک پرتاب، ۱۱۸۸ خودروی جنگی، سامانه موشکی پرتاب چندگانه، توپخانه و خمپاره و همچنین ۱۶۱۴۷ واحد خودروی ویژه نظامی ارتش اوکراین منهدم شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.