۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 945593

ضرغامی خبر داد

تصویب طرح لغو روادید با ۳۲ کشور در دولت

ضرغامی در پاسخ به قدس: رعایت اخلاق  برای همه دولتمردان ضروری است

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از تصویب پیشنهاد این وزارتخانه برای لغو روادید با ۳۲ کشور در مرحله اول این طرح خبر داد و گفت: این تصمیم به معنای حرف زدن ما با دنیاست.

تصویب طرح لغو روادید با ۳۲ کشور در دولت

قدس آنلاین: سید عزت الله ضرغامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت از تصویب پیشنهاد لغو روادید یکجانبه با ۳۲ کشور دوست ایران به منظور توسعه گردشگری و ارتباطات مردمی توسط هیئت وزیران خبر داد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه این تعداد لغو روادید در مرحله اول است و پیشنهاد ما ۶۰ کشور بوده، افزود: دولت قصد دارد درهای کشور را  به روی دنیا باز کند. و این یک تصمیم شجاعانه و مدبرانه است.

ضرغامی تصریح کرد: ما با مردم و ملتها کار داریم و لغو یک طرفه روادید  در واقع حرف زدن با مردم دنیاستا و جمهوری اسلامی ایران نشان داد آمادگی دارد  درهای خود را به روی مردم این کشورها باز کند تا  بتوانند به راحتی به کشور ما بیایند و ضمن استفاده از همه مزیت های گردشگری  کشور ما بسیاری از تبلیغات دشمنان و ایران هراسی که امروز یکی  از ترفندهای نظام استکباری است برای  مقابله با نظام جمهوری اسلامی به این ترتیب خنثی و با آن مقابله خواهد شد.

به گفته وی بحرین، عربستان، امارات، روسیه، قطر، موریتانی، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، تانزانیا، اندونزی، ژاپن، سنگاپور، مالزی، برزیل، کوبا، ونزوئلا، صربستان، بلاروس و کرواسی از جمله کشورهایی هستند که لغو روادید به صورت یکطرفه برای اتباع آنها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مصوبه دیگر هیئت دولت در نشست امروز خود گفت:  برگزاری نمایشگاه شکوه پارس در پکن در دیماه مجوز دولت را برای خروج ۲۱۱  قلم اشیاء ارزشمند تاریخی از عصر اهن تا دوره  صوفیه را دریافت کرد که این اتفاق هم معرفی تاریخ تمدن ایران است و هم موجب جذب گردشگر خواهد شد. متقابلا  چینی ها هم نمایشگاهی را در موزه ملی ایران سامان خواهند داد 

وی اضافه کرد. این  اتفاق‌های بین‌المللی هم برای معرفی تاریخ تمدن ما و  هم برای  ترویج مزیت های نسبی ما در حوزه گردشگری بسیار موثر است.

ضرغامی تصریح کرد: سالهاست که اروپا در حوزه شینگن یه یکپارچگی در حوزه گردشگری ایجاد کرده و اخیرا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هم چنین ویزایی را تعریف کرده اند و خوب است که این دولت با توجه به این ظرفیت ها و اهمیت گردشگری که من اعتقاد دارم حق همه مردم دنیاست و کشور ما از این لحاظ غنای زیادی دارد در این بخش ورود کرده است.

رعایت اخلاق  برای همه دولتمردان ضروری است

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره انتشار فیلمی از برخورد زننده مدیرکل این وزارتخانه در استان مازندران با محیط‌بانان میانکاله گفت با تذکر شدیدی که من دادم و البته تصمیم خود مدیر مربوطه ایشان اقدام به عذر خواهی کردند و من هم از محیط‌بانان میانکله مجدد عذرخواهی می‌کنم و در وزاترخانه ما راهبرد اخلاق و تعامل با مردم اولویت اول است و به هیچ وجه  از رفتاری که از ان برداشت بی اخلاقی شود گذشت نمی کنیم. لذا هر حرکتی که  تحت هر شرایطی انجام گیرد از نظر ما غیر قابل پذیرش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.