معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره چرایی اجرای طرح قرار دوازدهم و ارتباط آن با وقف می گوید: قرار دوازدهم یک بعدش انفاق است و اگر هدفمند صورت پذیرد امتیازات و برکات بسیاری دارد از جمله مزایای این طرح، ایجاد حس تعاون و تقویت پیوند اجتماعی بین مردم است.  

چرایی و چیستی وقف و قرار دوازدهم/از ایجاد حس تعاون تا دستگیری از نیازمندان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل - معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه - در دومین هم‌اندیشی دبیران طرح قرار دوازدهم که با حضور دبیران این طرح از ۲۶ استان‌ در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، با تاکید بر اینکه طرح قرار دوازدهم با موضوع حمایت از نیازمندان به نیت امام دوازدهم باید در سراسر کشور توسعه یابد، گفت: در آیات قرآن که سند زندگی ماست، آیات بسیاری در رابطه با کمک و دستگیری از نیازمندان در بعد فردی و اجتماعی آمده است و برای مؤمن وظایفی برشمرده شده که یکی انفاق است.  

وی اظهار کرد: قرار دوازدهم یک بعدش انفاق است و اگر هدفمند صورت پذیرد امتیازات و برکات بسیاری دارد. یکی از برکاتش این است که نام و یاد امام دوازدهم گرامی داشته می شود. از خیرینی که در این طرح همراهی می کنند با عنوان مهدی یاوران یاد می کنیم. ما شیعه هستیم و نباید از امام عصر(عج) غافل شویم. سیره امام دوازدهم دستگیری بوده و بنا به روایتی از امام زمان(عج)، علت غیبت ایشان، گناهان و غفلت عنوان شده است.  

حجت الاسلام عادل عنوان کرد: قطعا برپایی نماز و محفل قرآنی پسندیده است اما نمی شود مومنی نیازمندی را ببیند و بی تفاوت باشد. از مزایای دیگر این طرح، ایجاد حس تعاون و تقویت پیوند اجتماعی بین مردم است. تظاهر به انجام برخی کارهای خوب آن اقدام را تقویت می کند. در آیات قرآن نیز به این موضوع اشاره شده است.  

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از طرح های سازمان اوقاف که خوب جای خود را در جامعه و بین مردم پیدا کرد همین طرح قرار دوازدهم است، تصریح کرد: نکته مهمی که در اجرای این طرح وجود دارد این است که این اقدام با محوریت بقاع متبرکه انجام می شود و به همین دلیل کار باید شفاف و دقیق انجام شود و از همه مهمتر اینکه از نهادهای مختلف نیز باید کمک بگیریم. خروجی کار مهم است اگر هدفمند باشد خدا به این کار برکت می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.