رئیس مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: تلاش داریم سامانه صدور مجوزها به گونه‌ای باشد که همه تولیدکنندگان از سال ۱۴۰۳ ملزم به دریافت مجوز الکترونیک باشند.

تولیدکنندگان بخش کشاورزی از سال بعد ملزم به دریافت شناسه یکتا هستند

به گزارش قدس آنلاین، سید امیر سیاح در نشست خبری که امروز برگزار شد با اشاره به اینکه تمامی کسب و کارها باید مجوزهای الکترونیکی دریافت کنند، اظهار کرد: تمامی تولیدکنندگان کشور در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله باغداران، کشاورزان، پرورش‌دهندگان ماهی، دامداران و... باید حتما مجوز کسب و کار الکترونیکی دریافت کنند.

وی ادامه داد: به طور کل هر کسی که می‌خواهد در کشور کسب و کاری راه‌اندازی کند باید مجوز دریافت کند تا مشخص شود چه کسی در کجا چه فعالیتی انجام می‌دهد.

رئیس مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد اضافه کرد: تلاش داریم سامانه صدور مجوزها به گونه‌ای باشد که همه تولیدکنندگان از سال ۱۴۰۳ ملزم به دریافت مجوز الکترونیک باشند.

وی با بیان اینکه صدور مجوز الکترونیکی مزایای بسیاری از جمله کنترل قاچاق دارد، اظهار کرد: باید مجوزهای کاغذی تبدیل به شناسه یکتا شوند که این اقدام رایگان بوده و حدودا ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

سیاح در پایان به پروژه مجوزها تا پایان سال‌جاری اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون همه مجوزها کاغذی را به شناسه یکتا تبدیل کنیم. از طرفی قرار است حساب‌های تجاری نیز به شناسه یکتا متصل شوند.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار  با تاکید بر تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه تصریح کرد: بر اساس قانون شرایط صدور مجوزهای کسب و کار تسهیل می‌شود، اما با ایجاد نظارت های پسینی در تمامی مراجع صدور مجوز دقت لازم بر عملکرد صاحبان مجوز صورت می گیرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.