مسئول باغ اردوگاه خاتون گفت: ۱۸هزار روضه الزهرا(س) با حضور ۱۸هزار خانواده در شب شهادت بانوی ۱۸ ساله، حضرت زهرا(س) در قالب پویش مردمی"نذر مادر" برگزار خواهد شد.

برگزاری روضه الزهرا(س) در پویش مردمی "نذر مادر" در مشهد

مسئول باغ اردوگاه خاتون امروز در آیین افتتاح پویش مردمی "نذر مادر" که در محل باغ اردوگاه خاتون مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سومین جلسه هماهنگی ۱۸۰۰ نفر از رابطین محلات قرارگاه نجمه خاتون(س) در محل باغ اردوگاه خاتون جمع می شوند تا ضمن تجدید پیمان با صدیقه کبری سلام الله علیها رسما پویش "نذر مادر" را برای برگزاری ۱۸ هزار روضه الزهرا سلام الله علیها در محلات شهر مشهد آغاز کنند.  

زینب سیدی بیان کرد: پویش "نذر مادر" با هدف فراهم سازی بستر مشارکت بانوان شهر مشهد برای برگزاری ۱۸ هزار روضه الزهرا سلام الله علیها و گرامیداشت بانوی دو عالم است. 

وی افزود: برای این منظور اعضای قرارگاه نجمه خاتون سلام الله علیها که ذیل مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی قرار دارد گرد هم آمدند. این بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی به عنوان رابط مناطق و محلات شهر مشهد انتخاب شدند و بعد از توجیه اولیه نسبت به پویش، شروع آن ابتدا با ۱۸ رابط کلید خورد.  

مسئول باغ اردوگاه خاتون تاکید کرد: پویش "نذر مادر" هفته نخست ابتدا کار خود را با ۱۸ رابط منطقه آغاز کرد. هفته دوم با ۱۸۰ رابط محله که هر کدام ۱۰ نفر عضو جدید به قرارگاه معرفی کردند ادامه یافت.  

سیدی تصریح کرد: گردهمایی امروز نیز با هدف هماهنگی یک هزار و ۸۰۰ نفر از رابطین محلات قرارگاه نجمه خاتون(س) در محل باغ اردوگاه خاتون برگزار شد و مقرر شد هر رابط، ۱۰فرد را معرفی کند تا در نهایت ۱۸هزار خانواده روضه حضرت زهرا(س) را در شب شهادت برگزار کنند.  

برنامه های روضه‌الزهرا

وی ابراز کرد: برنامه‌های ذیل هر روضه‌الزهرا سلام الله علیها که توسط حداقل ۱۸ هزار خانواده برگزار می شود عبارت است از قرائت خانوادگی حدیث کسا در ساعت ۱۸ شب شهادت حضرت زهرا(س)، پخت و توزیع نذری، نصب پرچم درب منازل و دعوت از خانواده و خویشان برای حضور در مراسم اجتماع بزرگ فاطمیون در روز شهادت بانو.  

گفتنی است در حاشیه برگزاری گردهمایی یک هزار و ۸۰۰ رابط قرارگاه نجمه خاتون که امروز در محل باغ اردوگاه خاتون آستان قدس رضوی برگزار شد پیکر شهید گمنام نیز تشییع شد و مراسم تجدید بیعت با شهدا اجرا شد.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.