رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت، علت مسدود شدن پروژه ملی محور قزوین_الموت_تنکابن را ناایمن بودن و احتمال وقوع تصادف و همچنین تسهیل فعالیت پیمانکاران برای اجرای ادامه پروژه بیان کرد.

ماجرای مسدود شدن محور قزوین_الموت_تنکابن چیست؟

به گزارش قدس انلاین، مهدی رشوند با اشاره به مسدود شدنن محور پروژه ملی در حال احداث قزوین_الموت_تنکابن از روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه، در خصوص علت این موضوع اظهار کرد: در حال حاضر ایمنی های لازم در این محور انجام نشده و پیمانکار مشغول به کار است و فقط آسفالت آن اجرا شده این در حالی می باشد که همه پیچ‌های این محور، پرتگاهی است و به دلیل مه گیر بودن منطقه، باید نیوجرسی و علایم نصب شود که فعلا این موارد وجود ندارد.

وی افزود: از سویی، با توجه به اینکه این محور به راهداری تحویل نشده امکانات و ظرفیت برای خدمات و سرویس دهی وجود ندارد و هم اکنون که فصل سرما و هوا برفی است در بیشتر پیچ‌های این محور برف می‌نشیند و خودروهای عبوری لیز می خورند و احتمال وقوع حادثه وجود دارد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت ادامه داد: برای پیشگیری از وقوع حادثه در محور قزوین_الموت_تنکابن و اینکه پیمانکاران با ماشین آلات سنگین راحتتر پروژه را اجرا کنند و احتمال وقوع تصادف خودروهای عبوری با این ماشین آلات وجود دارد جاده مسدود شده و این در حالی است که با توجه به ملی بودن پروژه و ساخت آن توسط شرکت توسعه راه ها، تلاش بر این است که افتتاح پروژه‌ را به ۲۲ بهمن برسانند.

رشوند با اشاره به آغاز بارش‌ها و دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین مبنی بر مسدود شدن محور قزوین_الموت_تنکابن به علت وقوع چندین فقره تصادف و فوتی و نبود ایمنی های لازم و خدمات و سرویس دهی راهداری اضافه کرد: مسدود بودن این محور به صورت ممتد تا ۲۲ بهمن ادامه دارد، بخش هایی از این محور بهمن گیر و بخش هایی هم دارای سایه است که در زمان بارش برف یخ زدگی روی جاده باقی می‌ماند.

وی از اخذ پیمانکار برای ساخت راهدارخانه در محور قزوین_الموت_تنکابن تصریح کرد: کارهای اولیه برای این مهم انجام شده و سال آینده بعد از احداث و تکمیل و راه‌اندازی این راهدارخانه، ماشین آلات مخصوص و پرسنل راهداری در این محور مستقر می‌شوند.

این مسوول با بیان اینکه رانندگان می‌توانند از جاده قدیم قسطین لار، رجایی دشت و معلم کلایه برای تردد استفاده کنند، گفت: محور دیگری هم وجود دارد و رانندگان می توانند از سه راهی چاله، اکبرآباد و زرچین تردد داشته باشند و مشکل خاصی در این دو جاده وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.