امسال و سال آینده میلادی در بروکسل چندین همایش مشترک ترکمنستان و اتحادیه اروپا در زمینه‌های حمل‌ونقل، اقتصاد و انرژی برگزار می‌شود.

حمل و نقل، اقتصاد و انرژی دستور کار همایش‌های ترکمنستان و اتحادیه اروپا در سال ‌۲۰۲۴

به گزارش قدس آنلاین، امسال و سال آینده میلادی در بروکسل چندین همایش مشترک ترکمنستان و اتحادیه اروپا در زمینه‌های حمل‌ونقل، اقتصاد و انرژی برگزار می‌شود.

از جمله امروز ۱۸ دسامبر برگزاری یازدهمین نشست گفت‌وگوی حقوق بشر «ترکمنستان و اتحادیه اروپا» در بروکسل برنامه‌ریزی شده است.

یک روز بعد، یعنی ۱۹ دسامبر، بیست و دومین نشست کمیته مشترک ترکمنستان و اتحادیه اروپا در مورد جنبه‌های کلیدی روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی در پایتخت بلژیک برپا می‌شود که بیست و یکمین نشست آن ۲۴ نوامبر سال ۲۰۲۲ در عشق آباد برپا شده بود.

هیئت ترکمنستان همچنین در همایشی سرمایه‌گذاری در زمینه حمل‌ونقل که قرار است روزهای ۲۹ – ۳۰ ژانویه سال ۲۰۲۴ در بروکسل برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

این مجمع که توسط کمیسیون اروپا سازماندهی شده است، نمایندگان رسمی و بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به بهبود ارتباطات حمل‌ونقل پایدار بین دو منطقه قاره – اروپا و آسیای مرکزی – را گردهم می‌آورد.

در ادامه این گفت‌وگو قرار است در ۳ ماهه دوم سال آینده میلادی نشست کارشناسان حوزه حمل‌ونقل نهادهای دولتی و شرکت‌های خصوصی حمل و نقل و جلتسیک برگزار شود. 

سال آینده میلادی همچنین قرار است نشست بعدی وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا به میزبانی ترکمنستان برگزار شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.