معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی نباید موجب تخریب محیط زیست و نظم اجتماعی شود.

آثار مخرب توسعه اقتصادی بر محیط زیست کشور

بیست‌وچهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز با حضور جمعی از مدیران واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی منتخب کشور، مدیران سازمانی محیط زیست، مدیران استانی در سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد.

 ایرج حشمتی؛ معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این همایش گفت: توسعه پایدار دارای ۴ راهبرد اصلی است و فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی نباید باعث تخریب محیط زیست و نظم اجتماعی شود.

وی افزود: توسعه در کشور چالش‌های متعددی مانند آلودگی هوا، خشکسالی و کمبود آب، خطر انقراض تنوع زیستی، تغییر کاربری اراضی و… را برای ما ایجاد کرده است.

حشمتی ادامه داد: تغییرات اقلیم شرایط را به سمت بحران می‌برد و ما باید راه‌حل‌های بهتری پیدا کنیم تا بتوانیم از این بحران خارج شویم.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است گفت: قانون حفاظت از محیط زیست در اصل پنجاهم قانون اساسی شکل گرفته است و هرگونه فعالیت که باعث تخریب محیط زیست باشد ممنوع است در این خصوص اقدامات و پایش های زیادی در استان‌ها صورت می‌گیرد و به متخلفان اخطار داده می‌شود و واحدهای آنها پلمب انجام می‌شود اما تا چه زمانی می‌توان با تحکم محیط زیست سالم داشت. مردم باید به آگاهی برسند. مردم در شرایطی که کشور در تحریم ظالمانه قرار داشته است بسیاری از کارهای نشدنی را انجام دادند.

معاون حفاظت از محیط زیست انسانی گفت: تنها ۱۰ درصد از متقاضیان دریافت لوح صنعت سبز موفق به دریافت آن شدند و در نهایت ۴ واحد صنعتی، خدماتی معدنی که بهترین شرایط را داشتند توانستند جایزه «برگزیده سبز» را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.