مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از پیشرفت ۷۲ درصدی پروژه های راهداری مصوب سفر ریاست جمهور به قزوین خبرداد.

پیشرفت ۷۲ درصدی پروژه‌های راهداری در قزوین

به گزارش قدس آنلاین، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با اشاره به اینکه بخش عمده ای از راه‌های روستایی استان قزوین بر اثر عبور بار معادن تخریب شده‌اند این چنین اظهارکرد:براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ معادن موظف شده اند ۲۵درصد از وصولی حقوق دولتی خود را برای بهسازی راه‌های روستایی همان منطقه واریز کنند که این ظرفیت خوبی برای جبران خسارت به جاده‌های استان است.

حق‌ لطفی در ادامه از امضای تفاهم نامه بین استان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آسفالت راه‌های روستایی با بیش از بیست خانوار استان خبر داد و گفت: در قالب این تفاهم نامه که هم اکنون فعالیت‌های آن در دو جبهه کاری آغاز شده است ۱۵عنوان پروژه تعریف شده که بسته به درجه محرومیت مناطق روستایی، نیمی از آن در روستاهای شهرستان قزوین به ویژه الموت و طارم سفلی اجرایی خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نگهداری راه‌های اصلی و شریانی استان نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۷کیلومتر راه شریانی این استان بهسازی و روکش مجدد شده است.

به گفته حق‌ لطفی، از ابتدای امسال تاکنون در مجموع۴۰۰ هزار تن آسفالت برای بهسازی راه‌های شریانی و فرعی و روستایی مصرف شده است.

حق‌ لطفی، نصب ۱۸کیلومتر حفاظ ایمنی راه، ۶کیلومتر نیوجرسی و بیست مورد روشنایی نقطه‌ای را نیز از جمله اقدامات انجام شده در این مدت برای ارتقای ایمنی راه‌های استان عنوان کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، همچنین از آماده باش تیم‌های راهداری در ایام زمستان برای اجرای طرح راهداری زمستانی خبر داد و افزود: در این ایام ۳۵۰ راهدار به همراه ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و ذخیره ۳۰ هزار تن ماسه و نمک، در جاده‌ها به کاربران جاده‌ای، خدمت‌رسانی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.