رییس پلیس فتا استان کرمان در خصوص پیامک‌های ارسالی به شهروندان با عنوان «پیامک مامور پست» به عنوان یکی از جدیدترین شیوه‌های مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: این پیامک جعلی باعث کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از یک شهروند شد.

کلاهبرداری یک میلیارد ریالی با پیامک مامور پست

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمدرضا رضایی افزود: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتای این استان در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: شاکی اعلام کرد پیامکی از سوی شماره‌ای شخصی و ناشناس به عنوان مامور پست برایم ارسال شد و از من خواست که برای مشاهده ابلاغیه قضایی خود وارد یک لینک شوم که با کلیک بر روی آن، نرم افزاری بر روی گوشی‌ام نصب و ضمن سرقت اطلاعات کارت بانکی و برداشت یک میلیارد ریال از حساب، همان پیامک به سایر مخاطبینم نیز ارسال شد.

رییس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه این پرونده کشف و پرونده تحویل مراجع قضایی شد، عنوان کرد: کاربران به هیچ عنوان به اینگونه پیامک‌ها اعتماد نکرده، بر روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنند و توجه داشته باشند که نشانی اصلی سامانه ابلاغ قضایی www.sana.adliran.ir بوده و هر نشانی دیگری جعلی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همواره در شرایط مختلف، روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می‌شود و در شرایط فعلی نیز یکی از شگردهای مورد استفاده کلاهبرداران، ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا به مردم است، از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir یا شماره ۰۹۶۳۸۰، مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.