مدیر طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: دولت سیزدهم با گره گشایی از فعالیت های تولیدی در قالب پرداخت تسهیلات بانکی زمینه احیا و بازگشت ۱۷ واحد تولیدی راکد به چرخه فعالیت را در این استان فراهم کرده است.

بازگشت ۱۷ واحد تولیدی راکد بوشهر به چرخه فعالیت

به گزارش قدس انلاین،  حسن بحرینی اظهار کرد: همچنین از محل تسهیلات مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر است تاکنون ۱۰هزار میلیارد ریال به صنایع و واحدهای تولیدی استان برای احیا و رونق تولید پرداخت شده است.

وی بااشاره به تسهیلات اعتباری بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه افزود: پارسال و امسال پس از بررسی درخواست‌ها صاحبان صنایع استان بوشهر به سه بانک عامل برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای احیا واحدهای تولیدی معرفی شدند.

مدیر طرح و برنامه اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: برای واحدهای صنعتی این استان که هنوز به تولید نرسیده‌اند در شهرستان‌های برخوردار باید حداقل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی مجری طرح انجام دهد و مابقی با کمک اعتبارات تسهیلاتی تکمیل می‌شود.

بحرینی اضافه کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرستان‌های غیر برخوردار نیز ۳۰ درصد طرح از سوی متقاضی اجرا و مابقی نیز به‌صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیر اداره طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌ها بر اساس شاخص اشتغال به‌عنوان برخوردار و غیربرخوردار معرفی می‌شوند گفت: بر اساس آخرین شاخص‌ها، دیلم و دشتستان غیر برخوردار و مابقی شهرستان‌های استان بوشهر برخوردار معرفی شده اند.

وی افزود: تاکنون در عرصه پرداخت تسهیلات بانکی در سال جاری برای ۱۱ واحد تولیدی ۴۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده و مجموع پرداختی‌ها به واحدهای صنعتی و تولیدی استان بوشهر تاکنون ۱۱ هزارو ۱۸۰ میلیارد ریال است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.