رییس جمهور روسیه بر این باور است که اوکراین در جنگ با مسکو و با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، از روش‌های «تروریستی» استفاده می‌کند.

پوتین: سرویس‌های جاسوسی خارجی حامی اقدامات تروریستی کی‌یف هستند

به گزارش قدس آنلاین، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته است که اوکراین در بحبوحه جنگ با مسکو، با «حمایت مستقیم سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، از روش‌ها و تاکتیک‌های تروریستی استفاده می‌کند.»

پوتین در ملاقات با اعضای سرویس امنیتی فدرال، سرویس اطلاعات خارجی و خدمات گارد فدرال روسیه و همچنین دفتر اصلی برنامه‌های ویژه این کشور، گفت: می‌دانیم که رژیم کی‌یف با حمایت مستقیم سازمان‌های اطلاعاتی خارجی، آشکارا به روش‌های تروریستی متوسل شده و در واقع درگیر تروریسم دولتی است.

به گفته وی، اقدامات و فعالیت‌های اوکراین شامل خرابکاری در اماکن غیرنظامی، زیرساخت‌های حمل و نقل و انرژی و همچنین حملات تروریستی علیه نمایندگان حکومت روسیه و چهره‌های مردمی این کشور است.

وی تاکید کرد: اعضای سازمان‌های امنیتی روسیه در بحبوحه چالش‌های جدی که هم‌اکنون کشور ما با آن روبه‌رو است، با مهارت و کفایت عمل می‌کنند هرچند اقدامات ضدتروریستی باید در همه جهات تقویت شود.

بنا به گفته رییس جمهور روسیه، امنیت مرزهای روسیه به ویژه در مناطق نزدیک به خطوط مقدم درگیری با نیروهای کی‌یف، باید بیش از پیش تقویت شود. سازمان‌های امنیتی در داخل روسیه نیز باید روی مقابله با تروریسم، فساد و تهدیدهای سایبری و همچنین حصول اطمینان از تامین امنیت «شرکت‌ها از جمله شرکت‌های فعال در حوزه دفاعی» تمرکز کنند.

پوتین در اشاره‌ای آشکار به انتخابات ریاست جمهوری آتی روسیه که قرار است در مارس ۲۰۲۴ برگزار شود، تصریح کرد: البته ما باید هر نوع تلاش سرویس‌های اطلاعاتی خارجی برای بی‌ثبات‌سازی فضای اجتماعی و سیاسی روسیه را خنثی کنیم؛ سرویس‌هایی که قصد مداخله در امور داخلی ما را داشته و می‌خواهند استقلال و حق مسلم مردم روسیه برای تعیین سرنوشت‌شان را نقض کنند.

واشنگتن‌پست در ماه اکتبر گزارش کرد که اداره اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) از کودتای ۲۰۱۴ اوکراین موسوم به «میدان»، «ده‌ها میلیون دلار برای تبدیل سازمان‌های جاسوسی کی‌یف به متحدان بالقوه علیه مسکو هزینه کرده است.»

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آمریکایی و اوکراینی، مدعی شد که سرویس اطلاعات خارجی آمریکا در جریان جنگ جاری کی‌یف و مسکو، «حضوری چشمگیری در اوکراین دارد.» به نوشته این روزنامه، سرویس امنیتی اوکراین و همتای آن در ارتش این کشور «در مناطق تحت تصرف مسکو، ده‌ها عملیات تروریستی علیه مقامات روسیه انجام داده‌اند.» از جمله این ترورهای برجسته می‌توان به قتل داریا دوگین، دختر اندیشمند و تئوریسین مطرح روس یعنی الکساندر دوگین در آگوست ۲۰۲۲ اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.