هزاران نفر از مردم آرژانتین با حضور در خیابان‌های بوینس آیرس علیه سیاست‌های اقتصادی دولت خاویر میلی رئیس جمهور جدید این کشور تظاهرات کردند.

هزاران آرژانتینی علیه سیاست‌های ریاضتی رئیس جمهوری این کشور تظاهرات کردند

به گزارش قدس آنلاین، این تظاهرات که چهارشنبه به وقت محلی برگزار شد، اولین آزمون واقعی برای سیاست‌های شوک اقتصادی میلی است.

این اعتراضات در میان حضور سنگین پلیس برگزار شد و گروه‌هایی که نمایندگان افراد بدون شغل را بر عهده دارند، در راس این تظاهرات قرار داشتند. این گروه‌های خواستار حمایت مالی بیشتر از فقرا شدند.

میلی با وعده کاهش هزینه‌های دولتی و اصلاحات اقتصادی در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید. اما گروه های اجتماعی وعده داده‌اند که با «شوک‌درمانی» اقتصادی وی مبارزه کنند و همین مساله احتمال تقابل دولت و گروه‌های مخالفت را افزایش داده است.

میلی برای مقابله با بحران اقتصادی آرژانتین برخی وزارتخانه‌ها را منحل و یارانه‌ها را قطع کرد. وی همچنین ۵۴ درصد از کاهش پزو واحد پول این کشور را کاهش داد.

رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین در نخستین سخنرانی خود پیش‌بینی کرد که تعدیل شدیدی را اعمال خواهد کرد و برای چندین ماه، «رکود تورمی» وجود خواهد داشت؛ با این حال وی وعده داد که این روند آخرین تحولات نامطلوب پیش از «بازسازی» این کشور آمریکای جنوبی است.

میلی تاکید کرد: متاسفانه باید بگویم، پولی وجود ندارد. هیچ جایگزینی برای تعدیل وجود ندارد و هیچ جایگزینی برای شوک وجود ندارد.

رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین اذعان داشت که طرح شوکی که وی اعمال خواهد کرد، تاثیر منفی بر سطح فعالیت، اشتغال، دستمزد واقعی و میزان فقر خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.