بزرگترین گلخانه استان گلستان پیش از ظهر امروز با حضور «علیرضا بزرگی» مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران به بهره‌برداری رسید.

افتتاح بزرگترین گلخانه گلستان همزمان با سفر دوم رئیس جمهور

به گزارش قدس انلاین، پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ همزمان با سفر دوم هیئت دولت به گلستان، گلخانه ۶/۵ هکتاری «یاسان دیار» گلستان واقع در شهرستان مرزی گمیشان با حضور «علیرضا بزرگی» مدیر عامل و رئیس هئیت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران، امید سقلی فرماندار شهرستان گمیشان، کرنژادی مدیر جهاد کشاورزی، کفشگیری کارشناس شرکت شهرک‌های کشاورزی، فراهانی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان، شهرداران سیمین شهر و گمیشان در شهرستان گمیشان افتتاح شد.

«عبدالصالح کرنژادی» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گمیشان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه گلخانه ۶/۵ هکتاری «یاسان دیار» گلستان در اسفند ۱۴۰۱ آغاز با اعتبار هزینه ارزی ۴/۵میلیون یورو (۳۰۰میلیارد تومان) به صورت خود اجرایی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در بزرگترین گلخانه گلستان برای بیش از ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است، گفت: در این گلخانه محصول فلفل دلمه‌ای رنگی با ظرفیت تولید ۲۰ کیلو گرم در متر مربع و ۲۰۰ تن در هکتار  تولید شده و بازار هدف  محصولات آن کشورهای حوزه اوراسیا، روسیه و بازارهای داخلی است.

دکتر «سید ابراهیم رئیسی» در چارچوب سفرهای استانی و در «یازدهمین سفر استانی در دور دوم» صبح امروز پنجشنبه وارد گلستان شد، رئیس جمهور در این سفر دو روزه علاوه بر بازدید از خلیج گرگان و جزیره آشوراده، در آیین افتتاح متمرکز پروژه بزرگ فیبر نوری استان گلستان و آغاز عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی و منطقه آزاد اینچه برون شرکت می‌کند.

همزمان با این سفر مبارک، بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد ریال طرح‌ و پروژه عمرانی و اقتصادی در استان گلستان افتتاح خواهد شد و آیت الله رئیسی در دومین روز سفر به استان گلستان نیز در ظهر روز جمعه «یکم دی ماه» با مردم شهرستان مراوه‌تپه دیدار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.