رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور، گفت: کمبود ۲۵۰۰ کلاس درس در خراسان رضوی با مولدسازی املاک مازاد برطرف شد.

رفع کمبود ۲۵۰۰ کلاس درس در خراسان رضوی با مولدسازی املاک مازاد

به گزارش قدس خراسان، به نقل از استانداری خراسان رضوی، مالک رحمتی امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه تمام مشهد، اظهار داشت: بعد از بازدید و گزارش کمبود مدارس در خراسان رضوی اصلا تصور نمی‌کردم چنین وضعیتی به خصوص در حاشیه شهر مشهد وجود داشته باشد که با تدبیر استانداری خراسان رضوی برای ساخت 5 هزار کلاس درس در خراسان رضوی، 3600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و از طریق مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش کمک می‌کنیم تا تامین شود.

وی افزود: خراسان رضوی در حوزه سرانه‌های آموزشی به شدت دچار کمبود و مشکلاتی است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در استان، احداث حدود 2500 کلاس درس برای جبران این کمبودها در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه بنا است با مولدسازی املاک مازاد، پروسه ساخت این مدارس تامین مالی شود، افزود: در این راستا بسیاری از زمین‌های راکد و رها شده متعلق به آموزش و پرورش مورد ارزش‌افزایی قرار گرفت و آن منابع مورد نیاز که چیزی حدود 3600 میلیارد تومان است از طریق مولدسازی این املاک مازاد تامین خواهد شد.

برگرداندن دارایی‌های مردم مهمترین مزیت مولدسازی املاک مازاد است

 یعقوبعلی نظری نیز در نشست با رئیس سازمان خصوصی‌سازی که عصر امروز در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: با مولدسازی املاک مازاد دستگاه‌های دولتی، پروژه‌های نیمه تمام تکمیل خواهد شد و این یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پیرامون مسئله مولدسازی املاک مازاد در استان کاملا مسئله محور حرکت کرده‌ایم، افزود: سرانه فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد مقدس زیر دو متر است و این باورکردنی نیست در حالیکه میانگین کشور بالای 5 متر مربع است. همچنین در استان خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد سرانه ورزشی ما اینقدر اندک است که به بیان نمی‌آید.

وی تاکید کرد: مولد سازی املاک مازاد دستگاه‌های دولتی این امکان قانونی را فراهم کرده است تا ما تصمیم کارشناسی همراه با نظارت اتخاذ کنیم.

نظری با بیان اینکه مدیران ما در خراسان رضوی دارای انگیزه هستند، تصریح کرد: نقش ما در استانداری خراسان رضوی حمایتی و پشتیبانی از دستگاه‌های دولتی است.

استاندار خراسان رضوی گفت: یک دستگاه خدمت رسان پروژه مهم نیمه تمامی دارد که مانع خدمت رسانی به مردم شده است در حالیکه املاک مازاد هم دارد و از محل آن ها می تواند خدمات خود برای مردم را گسترش دهد؛ اینجا مولدسازی یک مزیت است و معنی آن برگرداندن دارایی های مردم به مردم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.