مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: تلاش ما بر این است تا پایان سال ۱۴۰۲ مرمت عمارت تاریخی وثوق‌الدوله به اتمام برسد.

اتمام مرمت عمارت وثوق‌الدوله تا پایان سال/ باز زنده‌سازی بنا در دستور کار است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد ناظم رضوی روز شنبه درباره آخرین وضعیت این پروژه افزود: پروژه وثوق الدوله در حال مرمت است، طرح مرمت تهیه و انتخاب پیمانکار انجام شده بطوریکه در حال حاضر پیمانکار مشغول انجام عملیات اجرایی و مرمت بناست ‌و امیدواریم تا پایان امسال بر اساس قرارداد عملیات مرمت پروژه به پایان برسد.

وی با بیان اینکه پس از مرمت، عملیات باز زنده‌سازی و احیای عملکرد را پیش خواهیم گرفت، ادامه داد: اگر بنا باشد این عمارت تبدیل به موزه بشود، موزه‌آرایی انجام می‌شود و اگر قرار باشد تبدیل به فضای دیگری شود باید اقدامات لازم برای باززنده‌سازی و تکمیل تجهیزات عمارت وثوق الدوله انجام بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران همچنین تاکید کرد: بنا به تصمیم اتخاذ شده، فرایند اجرا قطعا مدتی زمان می‌برد البته اکنون مطالعات آن انجام گرفته و برای چند عملکرد مختلف برنامه‌ریزی شده که باید توسط مدیران شهری تایید شود.

ناظم رضوی در مورد هزینه مرمت نیز اظهار کرد: باتوجه به اینکه زمانی که شروع به مرمت پروژه‌های تاریخی می‌کنیم، با موارد پیش‌بینی نشده‌ای روبه‌رو می‌شویم؛ نمی‌توان از حالا در این باره نظر قطعی داد به عنوان مثال ممکن است حین مرمت با قسمت پوسیده‌ای مواجه شویم که ترمیم اساسی تری نیاز داشته و طبعا هزینه بیشتری لازم باشد.

وی با تاکید بر اینکه براساس برآورد ما عملیات مرمت بنا تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و پس از آن باززنده‌سازی آغاز خواهد شد، درباره کاربری بنا بعد از باز زنده‌سازی گفت: امیدواریم عملکردی متناسب با بنا برای این عمارت پیش‌بینی شود.

وی یادآور شد: مواردی مانند موزه زنان یا مرکز خلاقیت بانوان برای این بنا پیش‌بینی شده چرا که عمارت در مجاورت بوستان مادر و کودک قرار دارد بنابراین بنا داریم موضوعی متناسب با عملکرد این بوستان برای عمارت وثوق الدوله ارائه شود. بطوریکه احتمالا این عمارت تبدیل به مجموعه ای فرهنگی با عملکرد چندگانه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.