هزاران تن از اقشار مختلف مردم انگلیس امروز (شنبه) برای اعلام همبستگی با فلسطینیان در آستانه میلاد حضرت مسیح (ع) در مرکز لندن تظاهرات کردند.

تظاهرات لندن‌نشینان حامی فلسطین در آستانه کریسمس

شرکت کنندگان برای یازدهمین هفته متوالی از آغاز دور جدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، در خیابان‌های مرکز لندن راهپیمایی کرده و موجی از خشم و عصبانیت خود را از کشتار مردم فلسطین به نمایش گذاشتند.

افراد شرکت کننده از ادیان و ملیت‌های مختلف پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و با سردادن شعارهایی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. آن‌ها همچنین شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن عبارت‌هایی در حمایت از آزادی فلسطین و توقف جنایات رژیم صهیونیستی نوشته شده بود. برخی معترضان هم پارچه‌های سفید آغشته به خون قرمز را به نشانه اعتراض علیه کشتار کودکان فلسطینی بغل کرده بودند.

تظاهرات روز شنبه‌ها در انگلیس طی ۱۱ هفته گذشته به یک جنبش سیاسی تبدیل شده است. شنبه گذشته معترضان در شهرهای مختلف انگلیس تجمع کرده و علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی فریاد زدند.

بر اساس برنامه اعلام شده، تظاهرات بعدی برای ۱۳ ژانویه ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است، اما معترضان امروز در اقدامی خودجوش به خیابان‌ها آمدند تا اعلام کنند که حمایت آن‌ها از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین، به ویژه در ایام کریسمس، غیر قابل توقف است.

پیشتر سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار پیامی ویدیویی به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) از لغو آیین کریسمس در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی خبر داد و تصریح کرد که صلح از مسیر تعهد به حق آزادی و برابری فلسطینیان می‌گذرد.

حسام زملط افزود: برای ما دردآور است که کریسمس در زادگاه حضرت مسیح برگزار نمی‌شود. اما [رژیم] اسرائیل جنگ گسترده و بی‌امانی را علیه فلسطین به راه انداخته است. این حملات محدود به ۲ ماه اخیر نیست و طی ۷۵ سال گذشته ادامه داشته است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، حملات گسترده‌ای را علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌انداخته است. بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیش از ۲۰ هزار شهروند فلسطینی در این حملات شهید و بیش از ۵۲ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند و ده‌ها هزار نفر با خطر قطحی مواجه هستند.

آمارها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از مردم انگلیس حامی آتش‌بس فوری در غزه هستند. اما دولت انگلیس از آغاز جنگ غزه با چشم‌پوشی از کشتار فلسطینیان، حمایت تمام عیار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس با بیان این ادعا که آتش‌بس فوری، نیروهای مقاومت فلسطینی را جسورتر می‌کند، به این شرط که حملات موشکی حماس متوقف و اسرای صهیونیستی آزاد شوند از آنچه آتش‌بس پایدار نامیده، اعلام حمایت کرده است.

او با این حال از سوی افکار عمومی و به ویژه نمایندگان ارشد حزب حاکم این کشور تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد تا با اصلاح موضع بریتانیا نسبت به تحولات فلسطین، از آتش‌بس دائمی در غزه و کمک به پایان بحران انسانی در این باریکه حمایت کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.