مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: تفاهم نامه ای برای تهیه شیوه نامه گردشگری منابع آبی کشور با بهره برداری علمی تر از ظرفیت‌های کشور با وزارت نیرو تدوین شد.

تدوین شیوه نامه گردشگری آبی برای بهره برداری علمی از منابع کشور

به گزارش قدس آنلاین، همتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: موضوع گردشگری آبی از دیرباز در فرهنگ و آداب مردم کشور ریشه داشته و در حال حاضر علیرغم تنش‌های آبی در نقاط مختلف، همچنان ظرفیت‌های آبی بالقوه فراوانی داریم که نگاه تخصصی و فنی به آن نشده است.

همتی با اشاره به تفاهم نامه شرکت توسعه گردشگری ایران با وزارت نیرو افزود: با این تفاهم نامه شیوه نامه‌ای تدوین می‌گردد تا گام بلندی برای بهره برداری علمی از گردشگری آبی در کشور فراهم شود.

وی با اشاره به ۲۰۰ سد فعال کشور و هزاران رودخانه و برکه و چشمه و.. در نقاط مختلف گفت: این منابع آبی از جمله ظرفیت‌هایی هستند که می‌توان با نگاه صحیح به ذخیره‌های زیستی و حفظ آن، مقوله گردشگری آبی را فعال کرد.

این مقام مسؤول با تاکید به مطالعات وسیع و گسترده‌ای که در خصوص منابع آبی کشور صورت گرفته بیان داشت: از سال‌های گذشته تا امروز تمامی آب‌های معدنی کشور به تفکیک و با نوع کاربرد و خواص آن و سدها و برکه‌ها و تالاب‌ها و چشمه‌های متنوع شناسایی شده است و بعضاً در مراحل مقدماتی و اجرایی مورد استفاده قرار گرفته، اما گام بلند وزیر نیرو در این مسیر در توسعه گردشگری آبی حائز اهمیت بوده است.

وی دغدغه امروز را استفاده بهینه از ذخایر و پهنه‌های منابع آبی عنوان کرد و تصریح کرد: علیرغم درآمد زایی این صنعت و توجه به محیط زیست می‌توانیم ضمن حفظ ذخایر ارزشمند آبی کشور در ارتقا آن بکوشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.