وزیر تجارت قزاقستان اعلام داد آستانه آمادگی دارد ۴۰ قلم کالا به ارزش افزوده ۲۱.۵ میلیارد دلار به اسلام آباد صادر کند.

عزم قزاقستان برای صادرات ۲۱ میلیارد دلاری به پاکستان

به گزارش قدس آنلاین، نشست کمیسیون همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی قزاقستان و پاکستان برگزار شد.

در این نشست، «آرمان شکالیف» وزیر تجارت قزاقستان در دیدار با «کاظم نیاز» معاون اول وزیر امور اقتصادی پاکستان اعلام کرد: آستانه آمادگی دارد ۴۰ نوع کالا با ارزش افزوده ۲۱.۵ میلیارد دلار به اسلام آباد صادر کند.

وزیر تجارت قزاقستان گفت: آستانه فرصت‌های زیادی برای صادرات محصولات فرآوری شده با ارزش افزوده بالا دارد. این محصولات شامل صنایع پتروشیمی، متالورژی، مواد غذایی، شیمیایی، مهندسی، صنایع دارویی و وسایل نقلیه می‌شود.

به گفته شکالیف، بنادر پاکستان - گوادر و کراچی- هم از نظر ارتقای صادرات محصولات به بازارهای پاکستان و جنوب آسیا و هم از نظر افزایش جذابیت، پتانسیل ترانزیتی دو کشور در زمینه ورود به بازارهای خلیج فارس و شرق آفریقا مورد توجه آستانه هستند.

وزیر امور خارجه قزاقستان همچنین افزود: امروز امکان تدارکات متقابل از طریق مسیرهای زمینی از طریق خاک ازبکستان، ترکمنستان و افغانستان و استفاده از بنادر دریایی از طریق کریدور شمال - جنوب، خاک ایران یا چین وجود دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی پاکستان نیز در این دیدار خاطرنشان کرد کشورش آماده صادرات غذاهای دریایی، مصالح ساختمانی، تجهیزات ورزشی، منسوجات و محصولات کشاورزی به قزاقستان است.

وی از شرکت‌های قزاقستان برای سرمایه گذاری در پاکستان دعوت کرد.

مجمع تجاری با حضور کارآفرینان دو کشور برگزار می‌شود. این مجمع تجاری بیش از ۴۰ شرکت قزاقستانی و پاکستانی را از بخش‌های مختلف اقتصاد گرد هم خواهد آورد.

مبادلات تجاری بین قزاقستان و پاکستان در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۸.۷ میلیون دلار بوده است.

امروزه قزاقستان عمدتاً حبوبات خشک، جو، پیاز، سیر، بذر کتان، گندم سیاه، ارزن و غلات دیگر را به پاکستان صادر می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.