وزیر خارجه جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه اظهار داشت که پیام‌های مثبتی از ایروان دریافت شده، هرچند که تمام مشکلات با توافقنامه صلح حل نمی‌شود.

باکو: پیمان صلح با ارمنستان همه چیز را ۱۰۰ درصد حل نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: « پیمان صلح با ارمنستان همه چیز را ۱۰۰ درصد حل نمی‌کند.»

 بایراموف اظهار داشت: «روند صلح به خواست یک طرف بستگی ندارد. مهم این است که هر دو طرف در اینجا گام‌های مناسبی بردارند. ما پاسخ‌های مثبتی از رهبری سیاسی ارمنستان  می‌شنویم.»

نیروهای جمهوری آذربایجان در سپتامبر حمله برق آسا را برای بازپس گیری منطقه قره باغ انجام دادند. این دو کشور همسایه در ۳۰ سال گذشته بر سر قره باغ کوهستانی دو جنگ داشته‌اند، اما در ماه جاری تبادل اسرا را انجام و بیانیه مشترکی صادر کردند.

این مبادله شامل آزادی ۳۲ ارمنی توسط جمهوری آذربایجان بود؛ این افراد اواخر سال ۲۰۲۰ اسیر شده بودند. در مقابل، ارمنستان دو نظامی جمهوری آذربایجان را تحویل داد.

وزیر امور خارجه  جمهوری آذربایجان اعلام کرد که کشورش بسته پیشنهادی ارمنستان برای پیمان صلح را در ماه نوامبر دریافت کرده است.

وی گفت:«بسته پیشنهادی که ما ظرف یک ماه تهیه کرده‌ایم، به ارمنستان ارائه شده است. این روند ادامه دارد.  معتقدم که جلسات مربوط در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. ما به طور واقع بینانه و خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم. البته همه مشکلات با این توافق ۱۰۰ درصد حل نمی‌شود.»

وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان نیز از جمهوری آذربایجان خواسته با از سرگیری مذاکرات صلح با میانجیگری اتحادیه اروپا موافقت کند.

میرزویان در نشست خبری با «مارگوس تساکنا» وزیر امور خارجه استونی گفت: «جمهوری آذربایجان باید به میز مذاکره بازگردد. ما قبلا گفته‌ایم که بیشتر کار انجام شده و اکنون باید با هم ملاقات کنیم و در مورد متن نهایی و موضوعات کلیدی به توافق برسیم.»

 پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آندرانیک اوزانیان ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    بایرام اف ! شما ترک ها حتی نام خانوادگیتون را به پسوند روسی "اف" تغییر دادین ! یعنی در این حد ....! شما ها اسم کشورتون جعلیه ! قدمت آذربایجان جعلیتون به قدمت شرکت "پژو" هم نمیرسه ! اسم کشورتون را از آذربایجان ایران دزدیدین ! شما ها هیچ اصالتی ندارین ! بنابراین از همین حالا معلومه که "حرفتون حرف نیست" ، "امضاتون هم امضا نیست" .هیچ وقت هم نبوده . الان اردوغان دچار سردرگمی شده ! اسرائیل را از دست داده ! تو خودت مهره اسرائیل هستی و اون سرزمین درب و داغونت را که به زور صاحب شدی به ترکیه و اسرائیل فروختی ! پوتین هم الان دچار توهم شده و هیچ جایگاهی نداره ! رو این حساب شما پشتت خالیه ! و به همین دلیل بهترین سیستتون "تظاهر به صلح" هستش . شما آتش بس را شکستی حالا داری از صلح حرف میزنی . معلومه با شما نمیشه صلح کرد . برید فقط دعا کنید احزاب تند رو در ارمنستان روی کار نیان !شما کلا به چهار تا نخ بند هستین . وجودتون کلا نابود خواهد شد