رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنگ در غزه «ماه‌ها» به طول خواهد انجامید، اگرچه دستیابی به اهداف در جنگ غزه آسان نیست.

دستیابی تل آویو به اهداف خود در جنگ غزه آسان نیست

به گزارش قدس آنلاین، «هرتزی هالوی»، رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی ادعا کرد که جنگ در غزه تا هنگامی که رهبران حماس دستگیر نشوند، حتی «ماه‌ها» به طول خواهد انجامید.

رییس ستاد ارتش اشغالگران صهیونیستی در عین حال به طور تلویحی به محدودیت‌های دیپلماتیک و سیاسی گسترده برای ادامه جنگ همه‌جانبه در غزه اشاره کرد و مدعی شد که ارتش میزان شدت جنگ را کنترل خواهد کرد.

رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که تل آویو پس از کاهش شدت میزان جنگ، برای تضمین شهرک نشینان مناطق جنوبی به سازوکارهای امنیتی جدید نیاز دارد تا کنترل اوضاع در غزه را در دست داشته باشد.

نکته مهم در سخنان هالوی آنجا بود که او اعتراف کرد اگرچه جنگ در غزه اهداف مهمی دارد، اما دستیابی به اهداف در جنگ غزه آسان نیست و با چالش‌هایی روبروست.

ادعاهای رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفته است که کاخ سفید از تماس تلفنی رهبران آمریکا و قطر درباره تحولات فلسطین و جنگ در غزه خبر داد.

کاخ سفید در این ارتباط اعلام کرد که بایدن در تماس تلفنی با امیر قطر درباره تلاش‌ها برای اطمینان از آزادی گروگان‌های باقی مانده در دست حماس، از جمله آمریکایی‌های به اسارت گرفته شده در غزه گفتگو کرد.

کاخ سفید همچنین گفته است که بایدن با امیر قطر درباره تلاش‌های مداوم برای افزایش و تسهیل جریان پایدار کمک‌های بشردوستانه به غزه به تبادل نظر پرداخت.

این تماس تلفنی در حالی برگزار شده است که دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی حرمت و کرامت اجساد ۸۰ شهید را زیر پا گذاشته و آن‌ها را به صورت مثله شده تحویل داده و اعضای بدن آن‌ها را به سرقت برده است و حتی اسامی شهدا و اماکنی که در جریان جنگ در آنجا بازداشت شده بودند، را هم اعلام نمی‌کند.

همچنین رژیم صهیونیستی با حمله به غزه همچنان به تشدید بحران انسانی در این باریکه پرجمعیت ادامه می‌دهد و «فرانچسکا آلبانیز»، گزارش‌گر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین در واکنش به تهدید مقامات این سازمان توسط رژیم صهیونیستی گفته است: حملات بی اساس به سازمان ملل تنها بزدلی اخلاقی را اثبات می‌کند.

آلبانیز در شبکه اجتماعی ایکس به پُست الی کوهن، وزیر امور خارجه اشغالگران قدس مبنی بر رد درخواست روادید یکی از کارمندان سازمان ملل و عدم تمدید اقامت کارمند دیگر، اشاره کرد.

گزارش‌گر سازمان ملل در پاسخ به تهدید الی کوهن اعلام کرد: سازمان ملل به چندین دهه معافیت از مجازات برای نقض قوانین بین المللی توسط اسراییل شامل استعمار سرزمین فلسطین و آوارگی اجباری فلسطینیان متهم شده است.

وی اضافه کرد: این سازمان تضعیف شده است. سازمان ملل اگر می‌خواهد اعتبار خود را حفظ کند، باید اسراییل را پاسخگو کند.

این در حالیست که الی کوهن دیروز اعلام کرده بود که به یکی از کارمندان خود دستور داده تا اجازه اقامت یکی از کارکنان نهاد زنان سازمان ملل را تمدید نکند و درخواست روادید کارمند دیگری نیز رد شود.

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حداقل ۶ نظامی ارتش این رژیم در نبردهای غزه و همچنین در مرز با لبنان کشته شدند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: «حزب‌الله جنوب لبنان را به منطقه جنگی تبدیل کرده است. حزب الله به خاطر حماس و ایران لبنان را به خطر می‌اندازد و امروز نیروهای ما به تعدادی از اهداف حزب الله در لبنان حمله کردند.»

همچنین به گفته سخنگوی ارتش اسراییل، نیروهای نظامی سوختی که وارد غزه می‌شود و نحوه استفاده از آن در نوار غزه را رصد می‌کنند.

در ادامه بحران انسانی در غزه، وزارت بهداشت فلسطین روز گذشته اعلام کرد: آمار شهدای ناشی از حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۰۹۱۵ و زخمی شدگان به ۵۴۹۱۸ افزایش پیدا کرده است.

وزارت بهداشت غزه بیان کرد: بیم آن می‌رود که اشغالگران حومه مرکز پزشکی ناصر را هدف قرار داده و حادثه بیمارستان شفا را تکرار کنند. از سازمان ملل می‌خواهیم که از کادر درمانی، زخمی شدگان و بیماران و آوارگان در این مرکز حمایت به عمل آورد.

همچنین وزارت بهداشت غزه از ارتکاب ۱۸ کشتار از سوی اشغالگران طی ۲۴ ساعت روز سه شنبه خبر داد که بر اثر آن ۲۴۱ نفر شهید و ۳۸۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.