رژیم صهیونیستی پس از مدت‌های مدیدی که در پی ترور سردار سید رضی موسوی بود ، او را در منزلش در سوریه ترور کرد.

چرا اسرائیل گزینه ترور سردار سیدرضی را انتخاب کرد؟

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا تقوی نیا، تحلیلگر سیاسی در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

شهید سید رضی موسوی از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه در سوریه بود که چند دهه مسئولیت پشتیبانی و لجستیک مقاومت در سوریه و لبنان را بر عهده داشت. در خصوص چرایی ترور ناجوانمردانه این سردار سپاه چند نکته باید ذکر شود.

۱- اسرائیل مدت هاست که سردار موسوی را می شناخت و از فعالیت هایش آگاه بود اما پس از عملیات طوفان الاقصی و درگیر شدن اسرائیل در جبهه غزه و لبنان ، تصمیم قطعی در مورد ترور این مقام عالیرتبه سپاه را گرفت زیرا پس از شکست ها و هزینه های سنگینی که اسرائیل در ۸۰ روز گذشته متحمل شد ، انتقام از بانیان این شکست و تجهیز جنبش های مقاومت لبنان و غزه در دستور کار صهیونیست ها قرار گرفت.

۲- هدف صهیونیست ها از ترور او ، ارسال این پیام بود که اسرائیل انتقام خود را از عاملان و پشتیبانان جنبش های ضد صهیونیستی  و کسانی که بر اسرائیل هزینه و چالش ایجاد می کنند ، خواهد گرفت .

۳- ارتش اسرائیل همچنین در پی القای این تحلیل است که بازدارندگی خود را هنوز حفظ کرده و می تواند به دشمنانش رسما و علنا آسیب برساند .

۴- هدف قراردادن سردار موسوی ارزش نظامی برای اسرائیل ندارد زیرا نیروی قدس سپاه قائم به شخص نبوده و فرد و یا افراد دیگری هستند که جای این شهید را پُر کنند اما به نظر می رسد سیاست نتانیاهو گسترش درگیری کنترل شده و غیر تمام عیار باشد تا اهداف و اغراض سیاسی خود را در داخل تعقیب کند.

 تحلیل نتانیاهو اینست که جبهه مقاومت علیه اسرائیل وارد جنگ تمام عیار نخواهد شد و اگر وارد شود آمریکا نیز ناچرا دست به دخالت مستقیم می زند به همین دلیل سعی دارد همچنان به ضربات موضعی خود علیه سران مقاومت ادامه دهد.

۵- ترور اخیر جز بُعد پیام رسانی به محور مقاومت و تبلیغات داخلی، عایدی دیگری برای اسرائیل نداشت و تاثیری نیز در نبردهای منطقه ندارد کما این که ترور سردار سلیمانی نداشت .

 در مورد نحوه واکنش به این ترور نیز باید گفت بعید به نظر می‌رسد که ایران دست به اقدام شتاب‌زده و نسنجیده بزند زیرا روند تحولات به سود مقاومت است و این محور اسرائیل را بیش از ۸۰ روز درگیر یک نبرد سنگین و فرسایشی کرده و ادامه این روند آسیب های حیاتی و راهبردی به رژیم صهیونیستی و بقای آن وارد می کند .

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.