وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اقدامی متقابل نسبت به تصمیم روز سه‌شنبه باکو، ۲ دیپلمات جمهوری آذربایجان را اخراج کرده است.

فرانسه در اقدامی متقابل دو دیپلمات جمهوری آذربایجان را اخراج کرد

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه فرانسه آمده است: سفیر جمهوری آذربایجان در فرانسه روز چهارشنبه برای اطلاع از این موضوع به وزارت خارجه احضار شد.

در این بیانیه همچنین با اشاره به اخراج ۲ دیپلمات فرانسوی که سه‌شنبه از سوی جمهوری آذربایجان عنصر نامطلوب خوانده شدند، آمده است: پاریس ادعاهای طرح شده توسط جمهوری آذربایجان برای توجیه تصمیم اتخاذ شده در خصوص دیپلمات‌های فرانسوی را که بدون ارائه جزئیات بیشتر متهم به انجام فعالیت‌هایی ناسازگار با جایگاهشان شده‌اند را قاطعانه رد می‌کند.

گفتنی است؛ وزارت خارجه جمهوری آذربایجان سه‌شنبه در بیانیه‌ای از اخراج ۲ کارمند سفارت فرانسه در باکو خبر داد. در این بیانیه دلیل اخراج این کارمندان، رفتارهای ناسازگار و غیرحرفه‌ای این کارمند نسبت به شغل و جایگاه خود اعلام شده است.

روابط فرانسه و جمهوری آذربایجان پیش از این به خاطر اظهارات مقامات فرانسوی درباره اقدامات باکو در قره‌باغ کوهستانی با تنش‌هایی مواجه شده بود.

فرانسه از حامیان ارمنستان است و بارها به جمهوری آذربایجان نسبت به نقض تمامیت ارضی ارمنستان هشدار داده است.

پیشتر گزارش شده بود که فرانسه در ادامه حمایت از ارمنستان قصد دارد در استان سیونیک کنسولگری افتتاح کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.